نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 21:46

سالروز ارتحال امام(ره) فرصتی برای تبیین شخصیت ایشان به جوانان است

ورامین- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: سالروز ارتحال امام (ره) فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت ایشان به جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی عصر سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم ۱۴و۱۵ خرداد که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با توطئه شوم خود در صدد تخریب انقلاب و تحریف راه و رسم امام راحل برآمده‌اند اظهار داشت: لازم است تا با معرفی شخصیت والای امام راحل و عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، این توطئه شوم را خنثی کرد.

محمودی با بیان اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد و همزمانی آن با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بهترین فرصت برای بیان ابعاد مختلف این قیام و نقش امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران است گفت: سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل تنها زمانی برای برگزاری مراسمی با شکوه نیست بلکه از آن باید به منظور تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی ایشان به نسل حاضر و نسل‌های آینده استفاده کرد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران با گرامیداشت حماسه همیشه ماندگار ۱۵ خرداد و شهیدان مظلوم این قیام افزود: معرفی شهدای مظلوم قیام کفن‌پوشان دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، رسالت خطیری است که همه افراد و مسئولان، دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی عنوان داشت: با وجود آنکه همزمان با روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در سراسر استان تهران مراسم و برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود ولی مراسم اصلی و میلیونی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و مراسم ویژه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در مزار شهدای این قیام در آرامستان مسکر آباد ابتدای جاده خاوران در عصر ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

محمودی از برگزاری کنگره ویژه ۱۵ خرداد، فضاسازی مناسب شهری و روستایی و تولید محتواهای مناسب به عنوان دیگر برنامه‌های سالروز قیام ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین یاد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران یادآور شد: سالروز آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب از جمله مناسبت‌های این ایام است که باید تبیین این موهبت بزرگ پس از رحلت امام خمینی مورد توجه جدی قرار گیرد.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234157

مهمترین اخبار ایران و جهان: