نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:13

مقابله با ساخت‌سازهای غیرمجاز ضروری است

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از رشد و توسعه افقی و نامتوازن شهری ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در جلسه با شهرداران مناطق  پنجگانه اردبیل اظهار کرد: پی‌گیری اجرای هر چه سریعتر احکام ماده صد شهرداری و هم‌چنین مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های خطیر دستگاه قضایی استان نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در سازمان‌ها و ادارات است و دستگاه قضایی با رصد اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها با هرگونه سهل‌انگاری و یا عدم اجرای قانون قاطعانه و بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد می‌کند.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: هر چند اقدامات شهرداری در امر اجرای احکام ماده صد در طی سالیان اخیر رضایت بخش بوده ولی متأسفانه عملکرد مسئولان شهرداری در سال‌های گذشته موجب انباشت بسیاری از پرونده‌ها در اجرای احکام ماده صد شهرداری شده و این امر به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

خدادادی ادامه داد: بنابراین می‌طلبد تا مسئولان شهرداری با اتخاذ روش‌ها و بر نامه‌ها و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به تعیین تکلیف و مختومه نمودن پرونده‌های اجرای احکام اقدامات عاجلی داشته باشند.

معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به آسیب‌های ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر بیان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه گسترش حاشیه نشینی و رشد افقی شهر بسترگاه بسیاری از  آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و نیز موجب برهم خوردن سیمای شهری می‌شود و باید در امر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز اقدامات جدی تری مد نظر باشد.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف، سریعا بر حسب گزارش مهندس ناظر تشکیل پرونده شده و پس از صدور حکم تخلف، واحد اجرای احکام ماده صد شهرداری، مکلف است بدون هیچ مسامحه‌ای و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای احکام صادر شده اقدام نماید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233157

مهمترین اخبار ایران و جهان: