نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:22

بازدید معاون وزیر خارجه از روند ارائه خدمات کنسولی به حجاج ایرانی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ضمن بازدید از دفتر موقت خدمات کنسولی وزارت امور خارجه در مکه و مدینه در جریان روند ارائه خدمات کنسولی به حجاج ایرانی قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از دفتر موقت خدمات کنسولی وزارت امور خارجه مستقر در بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در مکه و مدینه بازدید کرد و در جریان روند ارائه خدمات کنسولی به حجاج ایرانی بیت الحرام قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه در این بازدید گفت: هر کجای جهان که جمعیت ایرانی حضور داشته باشد بخش کنسولی وزارت امور خارجه تلاش می‌کند در کنار آنها به ارائه خدمت و حمایت از آنان بپردازد. 

دفتر کنسولی وزارت امور خارجه در مرکز حج جمهوری اسلامی ایران در مدینه و مکه انواع خدمات از جمله راهنمایی و مشاوره لازم در امور کنسولی، حقوقی، صدور مدارک مسافرتی مانند برگ عبور و تایید گواهی‌های لازم، حمایت حقوقی از حجاج ایرانی در صورت لزوم و صدور گواهی‌های سجلی را ارائه می‌کند.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از مراکز ارائه خدمات به حجاج ایرانی در مدینه و مکه که زیر نظر سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند بازدید کرد. مراکز ماشینی پخت و توزیع غذا و درمانگاه و بیمارستان ایرانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مدینه و مکه در ایام حج به بیش از ۸۷ هزار ایرانی خدمات شبانه روزی ارائه می‌کند.

 

معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با مدیران این مراکز ضمن تقدیر و تشکر از ارائه خدمات  بر حمایت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عربستان بر فعالیت و بهبود کیفیت خدمت رسانی به حجاج ایرانی تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277413

مهمترین اخبار ایران و جهان: