نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:30

پیش‌بینی وزش باد بسیار شدید در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در خراسان رضوی پیش بینی می شود.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، از عصر امروز استان از نواحی غرب و شمال غرب، تحت تأثیر سامانه ناپایدار قرار خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با گسترش این سامانه تا روز چهارشنبه بتناوب افزایش سرعت باد در سطح استان (در برخی نقاط بویژه نواحی بادخیز غرب، جنوب و شرق استان گاهی وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت) و بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ (در نواحی شمالی با آبگرفتگی و احتمال سیلاب) پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از فردا تا صبح چهارشنبه کاهش دما در سطح استان رخ خواهد داد که نسبت به امروز، کاهش دمای روزانه در روز سه شنبه و کاهش دمای شبانه در صبح چهارشنبه در نیمه شمالی و شرقی استان قابل ملاحظه خواهد بود.

آهنگرزاده وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا دوشنبه قسمتی ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید و غبارآلود، در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق همراه با کاهش دما پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان و گلمکان با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۷ و ۳۱ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار با ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211613

مهمترین اخبار ایران و جهان: