نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 16:16

صندوق رفاه کشاورزان جزو ۳ موضوع اساسی بین المللی است

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون گفت:صندوق رفاه کشاورزان جزو ۳ موضوع اساسی بین المللی قرار دارد و باید برای پایداری این صندوق‌ها فکری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق‌ها با قدرتی که دارند، نقش مؤثری در تحولات کشورها داشت و باید به این موضوع‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد سهم نواحی روستایی از جمعیت کل کشور روند کاهشی دارد، افزود: بودجه امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان است و هزار میلیارد تومان برای صندوق وزارت خانه است.

عسگریان افزود: موضوع صندوق رفاه جزو سه موضوع اساسی بین المللی قرار دارد و باید به پایداری این صندوق‌ها فکر کرد. صندوق رفاه یک دامنه ۶۰ ساله دارد. مشکلات صندوق‌ها فراتر از تصور ما هستند و این صندوق‌ها جزو صندوق‌های جوان محسوب می‌شود.

وی یکی از بزرگترین چالش‌های کشور را پایداری صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرد و گفت: باید توجه درستی به پایداری صندوق صورت گیرد و طراحی و تدوین برنامه راهبردی صندوق در راستای افق چشم انداز ۵ ساله موضوع بسیار مهم و قابل اتکا در بحث پایداری صندوق است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238013

مهمترین اخبار ایران و جهان: