نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:13

دری: امام (ره) راه رسیدن به سعادت را به روی ملت ایران گشود

امام جمعه اراک گفت: امام خمینی(ره) راه رسیدن به سعادت و عزت را به ملت ایران هدیه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک اظهار کرد:امام خمینی(ره) راه رسیدن به سعادت و عزت را به ملت  ایران هدیه کرد و کشور را از سال‌ها عقب‌ماندگی نجات داد.

وی تصریح کرد: امام راحل با درایت و با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی، اسلام ناب محمدی را به آزادی‌خواهان دنیا ارزانی بخشید و بار دیگر اسلام ناب محمدی را احیا کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران در سایه اسلام واقعی مسیرهای پیشرفت را طی کرده و به یکی از قدرت‌های برتر منطقه تبدیل شده است، ادامه داد: امام راحل پرچمدار عزت و شرف بود و آنچه موجب شد امام راحل در بین مردم عزیز شود چیزی جز جهاد در راه خدا نبود.

دری نجف آبادی همچنین ضمن گرامیداشت شصتمین سالگرد  قیام خونین 15 خرداد تصریح کرد:  شهدای قیام 15 خرداد برای صیانت و دفاع از دین اسلام، پاسداری از مرجعیت و امامت جان خود را فدا کردند و ایثار آنان هیچگاه از ذهن‌ها نخواهد رفت.

وی افزود: قیام 15 خرداد همچون  قیام حضرت سید الشهدا (ع) برای رضای خدا و با انگیزه الهی شکل گرفت و فصل تازه و نویی را در تلاقی و پیوند مردم با ولی فقیه و مرجعیت رقم زد.

امام جمعه اراک بر ضرورت پیروی از آرمان‌های امام راحل تاکید کرد و گفت: ملت ایران همچنان با قدرت  پیرو آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است و لحظه‌ای از آرمان‌های خود دست نخواهد کشید.

دری نجف آبادی بیان کرد: اسفندماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که باید از هم اکنون برای برگزاری انتخاباتی با شکوه برنامه ریزی کرد تا افرادی شایسته راهی مجلس شوند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257213

مهمترین اخبار ایران و جهان: