نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:26

رگبار و رعد و برق وارد استان سمنان شد/ وزش تندباد

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان طی امروز و فردا شاهد رگبار و رعد و برق و همچنین وزش تند باد در استان سمنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه کم فشار بارشی که از روز گذشته در استان سمنان حضور دارد، امروز دوشنبه و فردا سه شنبه نیز هوای اغلب نقاط استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد به طوری که هواشناسی، هشدار نارنجی را برای استان سمنان اعلام کرده است.

روز گذشته نیز استان سمنان شاهد بارش پراکنده و وزش باد شدید در اکثر نقاط به خصوص نیمه شمالی بود. سرعت تند بادها در دامغان و شاهرود به ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید. به نظر می‌رسد که این سامانه کم فشار بارشی و وزش باد شدید امروز و فردا نیز در استان حضور داشته باشد.

تند بادهای شدید از امروز

گفته می‌شود از ابتدای روز چهارشنبه کم کم این سامانه کم فشار بارشی و تندبادهای ناشی از تلاقی آن، با جبهه هوای گرم کویری استان سمنان، از سمت شرق از استان سمنان خارج خواهد شد و آرامش دوباره به آسمان استان بازمی گردد.

هواشناسی استان سمنان اعلام کرده که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، سامانه بارشی در مناطق شمالی و ارتفاعات بیشتر فعالیت دارد و مناطق جنوبی را کمتر متأثر از خود می‌سازد همچنین در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در نواحی سردسیر و کوهستانی احتمال بارش پراکنده برف وجود دارد.

سازمان هواشناسی هشدار نارنجی خود را تا پایان روز سه شنبه در استان سمنان اعلام کرده است و این یعنی تا ابتدای روز چهارشنبه آرامش به وضعیت جوی استان بازنخواهد گشت در نتیجه مردم از حضور در ارتفاعات و ییلاقات به خصوص کوهستان‌های شمال استان خودداری کنند.

کاهش دمای هوا

طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در استان سمنان نیز امروز و فردا چهار تا هشت درجه کاهش خواهد یافت در حالی که چند روز قبل گرمای قابل توجهی بر اقصی نقاط استان سمنان حاکم شده بود. آسمان مرکز استان سمنان قسمتی ابری تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان ۲۸ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده است.

شاهرود روز گذشته تندباد شدید را تجربه کرد و امروز نیز به نظر می‌رسد جو، ناپایدار خواهد ماند. پیش بینی هواشناسی برای امروز این شهرستان قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز و فردا ۳۲ و ۱۵ درجه بالای صفر اعلام شده که فردا این شاخص به ۱۹ و ۹ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت.

وضعیت آسمان دامغان نیز برای امروز کمی ابری تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر اعلام شده است بیشینه و کمینه دمای هوای دیار صد دروازه برای امروز ۲۶ و ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده است. از سوی دیگر کم کم بر میزان ابرها در دامغان افزوده خواهد شد.

رگبار و رعد و برق

گرمساری‌ها شاهد گرد و غبار هستند آسمان نیمه ابری است و وزش باد شدید در این شهرستان از امروز تشدید می‌شود. مهدی شهر آسمان نیمه ابری دارد و در شهمیرزاد نیز بارش وسیع برف و باران و رگبار برای امروز و فردا پیش بینی می‌شود. همچنین در مهدی شهر دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت.

در نهایت باید گفت با ورود سامانه بارشی به استان برای امروز دوشنبه و فردا سه شنبه کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای دو روز آینده افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش بینی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213413

مهمترین اخبار ایران و جهان: