نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 14:37

اجرای طرح نجما در ۶۳ شهر مازندران/توسعه فیبر نوری در استان

مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اجرای طرح نهضت جهادی مخابرات ایران، گفت: ۲۲ شهرستان و ۶۳ شهر در فاز نهضت جهادی مخابرات ایران، نخست طرح نجما قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی نوروزی مدیر مخابرات منطقه مازندران درباره پروژه نهضت جهادی مخابرات ایران، اظهار کرد: همگرایی دیجیتال و دولت هوشمند از ویژگی‌های دولت‌های توسعه یافته است که لازمه دست‌یابی به این مهم، اجرای طرح نجما است که تحقق شعار استان، مبنی بر دسترسی سریع به اقتصاد دیجیتال و توسعه فیبر نوری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در حوزه‌های غیرارتباطی پر هزینه است، افزود: کاهش هزینه در حوزه اشتغال‌آفرینی نیازمند به عرصه پهنای باند بالا و اینترنت پرسرعت است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران بیان کرد: کاهش سرمایه گذاری در فضای تاسیسات، کاهش عملیات نگهداری در اماکن اداری و تجاری و همچنین رضایت‌مندی مشتریان از خدمات ارتباطی از اهم اهداف این طرح است.

نوروزی بیان کرد: ابعاد اجرای پروژه‌ی نجما در استان مازندران در قالب ۲۲ شهرستان و ۶۳ شهر است در فاز اول ۵۹ هزار ساختمان با جمعیتی بالغ بر ۴۹۸ هزار نفر زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: از اهداف اجرایی پروژه نجما، رسیدن به ۱۰۱ هزار پورتFTTH و ۲۲ هزار پورت VDSL است انتظار مخابرات منطقه مازندران از نمایندگان مجلس، کمک به واقعی سازی تعرفه های تجاری است که این امر شتاب در توسعه بیشتر مخابرات را در پی خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت: توسعه فیبرنوری در استان، منجر به استفاده تمامی دستگاه های اجرایی از بستر امن سرورهای مخابراتی و پیاده سازی کامل دولت الکترونیکی است

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1197813

مهمترین اخبار ایران و جهان: