نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 14:00

خرید گندم در خوزستان از مرز یک میلیون تن گذشت

اهواز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۲۵ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: خرید گندم از کشاورزان خوزستانی از مرز یک میلیون تن گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج نوروزی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: برداشت محصولات پاییزه در خوزستان به اوج خود رسیده و همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر ۲ هزار ۸۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت محصولاتت پاییزه گندم، کلزا و جو را در استان بر عهده دارند.

وی به تأمین سوخت کمباین‌ها در خوزستان اشاره کرد و افزود: هماهنگی و پیگیری‌های لازم در سطح استان و وزارتخانه انجام شده و مشکلی در زمینه تأمین سوخت کمباین‌ها وجود ندارد.

نوروزی با بیان اینکه خرید گندم به عنوان مهمترین محصول زراعی در خوزستان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و پنج هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده که این میزان نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تا کنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان به صورت علی الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197457

مهمترین اخبار ایران و جهان: