نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 09:28

خشکسالی احتمال حریق در جنگل‌های شمال را افزایش می‌دهد

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری درباره احتمال بروز حریق در جنگل‌های استان گفت: با توجه به فصل گرما و تابستان که مردم از طبیعت بیشتر استفاده می‌کنند و جنگل از این سفرها بی‌نصیب نیست، موضوع مهم پرهیز از روشن کردن حریق در جنگل‌ها است.

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ  ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت همه پای کار آمدند تا در کنار  نهال‌کاری، جنگل را حفظ کنیم.

وی افزود: در زمینه طرح مردمی کاشت درخت عرصه‌ها شناسایی شد و اقدامات لازم باید اجرا شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری بیان کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله در نهالستان‌های استان تولید و توزیع شد و امسال هم ۷میلیون و ۳۰۰هزار تولید ماست.

غفاری یادآور شد: تمام تلاش ما بر این بوده بتوانیم به عدد خوبی برسیم و در این راستا باید شاهد تعامل مردم و همه دستگاه‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره احتمال بروز حریق در جنگل‌های استان گفت: امسال با توجه به تنش خشکی در حوزه حریق در جنگل‌ها نگرانی زیادی داریم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری افزود:  با توجه به فصل گرما و تابستان که مردم از طبیعت بیشتر استفاده می‌کنند و جنگل از این سفرها بی‌نصیب نیست، موضوع مهم پرهیز از روشن کردن حریق در جنگل‌ها است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری با بیان اینکه جنگل‌ها سرمایه گرانبهایی است که برای نسل‌های بعد به امانت بگذاریم، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و کمبود آب لازم است هشدارها و توصیه‌ها در سطح جنگل‌های استان جدی گرفته شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264913

مهمترین اخبار ایران و جهان: