نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 12:45

افزایش 40 درصدی جذب اعتبارات استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت:در یک سال گذشته ۴۰ درصد بیش از ۶ سال تخصیص اعتبار جذب استان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص الائمه صبح امروز در نشست اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی استان اظهار کرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات هزینه شده اعم از عمرانی، تملک دارایی و سرمایه‌ای استان 4 هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بوده، این در حالی است که در مجموع  ۶ سال گذشته ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد:  در یک سال ۴۰ درصد بیش از ۶ سال تخصیص اعتبار داشتیم که این نشانگر همت مسوولان دولت سیزدهم در راستای توسعه استان بوده و ما شاهد پایان یافتن بسیاری از پروژه‌های ناتمام بودیم.

استاندار مرکزی با اشاره به منابع حاصل از مولد سازی  بیان کرد: توجه به مولد سازی باید با جدیت همراه شود، چرا که منابع مستقیم در اجرای طرح‌ها کفایت نمی‌کند و  پتانسیل مولدسازی می‌تواند اعتبارات خوبی را به طرح‌ها تزریق کند.

 مخلص‌الائمه گفت: از آنجا که تاکید دولت سیزدهم تکمیل وبه سرانجام رساندن پروژه‌های تاریخی بوده، از شروع به کار دولت روند اجرای طرح‌های نیمه تمام سرعت بالایی گرفت و بسیاری از طرح‌هایی که چندین سال از کلنگ‌زنی آنها می‌گذشت به سرانجام رسید.

 وی افزود: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک از جمله این طرح‌ها بود که متاسفانه ۸۰۰ میلیارد ریال بابت فرسودگی ناشی از مدت اجرای طرح، دوباره‌کاری شد، این در حالی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تحول شگرفی در پیشرفت این طرح هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز با اشاره به مصوبا سفر رئیس جمهور به این استان گفت: از مجموع ۲۲۸ مصوبه دولت ۲۱۳ مصوبه بودجه‌ای و ۱۵ مصوبه غیربودجه‌ای بود که ۱۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال  اعتبار به این مصوبات اختصاص یافت.

عسکری افزود: ۵۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال این اعتبار مربوط به سال ۱۴۰۱، ۴۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال  برای سال جاری و ۲۵ هزار و ۳۰ میلیارد ریال مربوط به سال ۱۴۰۳ است که از ۵۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در سال ۱۴۰۱، حدود ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گفته تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال  از اعتبارات سفر پرداخت شده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643413

مهمترین اخبار ایران و جهان: