نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 15:51

ایران با موشک باران‌های اخیر درس عبرتی به اسرائیل داد

امام جمعه یاسوج گفت: ایران با موشک باران‌های اخیر درس عبرتی به اسرائیل داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، از گناه و معصیت، به بخشی از رساله حقوق امام سجاد (ع) اشاره و اظهار کرد: یکی از اعضا و جوارح انسان که بر گردن او حق دارد، چشم است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه چیزی که برای انسان حلال نیست را نباید به آن نگاه کند، گفت: حق چشم این است که انسان به حرام و نامحرم نگاه نکند.

وی ضمن تاکید بر اینکه نگاه انسان باید عبرت آموز باشد، افزود: یکی از حقوق چشم این است که با آن قرآن بخوانیم، راه برویم و کارهای حلال و نیک انجام دهیم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه اگر انسان نگاه درست و عبرت آموز داشته باشد سعادت مند می‌شود، ادامه داد: اگر انسان با چشم درست کار کند و درست ببیند، با همین چشم به خدا می‌رسد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه زن‌ها و مردها باید مراقب چشم‌های خود باشند، بیان کرد: بسیاری با همین چشم و نگاه به نامحرم، تباه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید در مسیر درست حرکت کند و چشم او باید در مسیری که خدا معین کرده، قرار گیرد.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: تقوا به این معنا بوده که همه چیز حساب و کتاب دارد و کل نظام آفرینش بر اساس این اصل بنا گذاشته شده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و متقی باشد، اظهار کرد: اگر در بدن انسان نظم و انضباط و همچنین حساب و کتاب وجود نداشته باشد، انسان از بین می‌رود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به روز غزه اشاره کرد و افزود: مردم مظلوم و بی دفاع غزه سال‌های سال در محاصره رژیم غاصب صهیونیستی و امروز نیز زیر شدیدترین بمباران قرار گرفته‌اند.

آیت الله حسینی یادآور شد: همه عالم و ملت‌ها این حوادث تلخ را می‌بینند و مردم فارغ از دولت‌ها به خیابان آمده و این حملات را محکوم کردند، جنگ متوقف نشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: زمانی استکبار و استعمار از بین می‌رود که حاکم امام معصوم (ع) باشد یا اینکه همه ملت‌ها به سلاح روز مسلح و مجهز شوند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا علی رغم قدرت و نیروی خود و همچنین ائتلافی که تشکیل داده در برابر مردم قدرتمند یمن شکست خورده است.

آیت الله حسینی ولادت امام علی علیه السلام را تبریک گفت و افزود: ولادت امام علی علیه السلام شکوه تاریخ است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج سنت حسنه و زیبای اعتکاف را یادآور شد و ادامه داد: با روزه داری و عبادت در مسجد، بهترین وضعیت برای انسان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به تروریست‌ها در عراق و سوریه، افزود: این پاسخ کوبنده به تروریست‌ها برای دفاع از تمامیت ارضی کشور صورت گرفت.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: طبق تحلیل رسانه‌های غربی این موشک باران هشداری به اسرائیل و دیگر دشمنان انقلاب و نظام بود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وقتی موشکی ۱۲۰۰ کیلومتر را طی و دقیق به هدف اصابت می‌کند، موضوع نشان می‌دهد که موشک‌ها با دقت می‌توانند به اسرائیل نیز اصابت کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ما برای همسایگان، تمامیت ارضی و استقلال آنها به ویژه عراق و پاکستان احترام قائل هستیم، خاطرنشان کرد: هدف‌های مورد اصابت موشک‌های کشورمان تروریست‌ها بود نه دولت‌های عراق و پاکستان.

آیت الله حسینی گفت: تروریست‌ها از خارج از کشور از آمریکا و اسرائیل فرمان می‌برند و این حمله موشکی باعث شد تا تروریست‌ها را زمین گیر کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642757

مهمترین اخبار ایران و جهان: