نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 03:38

هزینه 20 میلیاردی برای راه‌اندازی 3 ایستگاه پایش آلودگی هوا در مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به هزینه 20 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی همزمان سه ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در استان، گفت: وضعیت هوای مازندران سالم است و در شرایط اضطرار قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عطاالله کاویان شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در این شهرستان، اظهار کرد: مازندران از استان‌هایی است که از لحاظ آلایندگی هوا وضعیت مطلوب دارد و تاکنون شرایط اضطرار آلودگی هوا در این استان نداشتیم.

وی افزود: با تشکیل کارگروه آلودگی هوا در مازندران به ریاست استاندار سه جلسه تصمیماتی برگزار و هشدارهای لازم با هدف پیشگیری به دستگاه های مرتبط  ابلاغ شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به افتتاح همزمان ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در سه شهر استان با حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تصریح کرد: این سیستم برخط و آنلاین به صورت همزمان در شهرهای آمل، چالوس و نکا آغاز به کار کرد همچنین پیش از این تنها یک ایستگاه پایش آلودگی هوا در شهرستان ساری به مرکزیت مازندران فعال بود هم اکنون ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در مازندران به تعداد چهار ایستگاه رسیده است.

کاویان با اعلام اینکه برای تجهیز و راه اندازی ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در سه شهر استان در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: پس از پیش‌بینی‌های لازم حداقل دو ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در دو شهر دیگر مازندران به این ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: در آینده علاوه بر ایستگاه‌های بهره‌برداری شده جدید و ایستگاه‌های آینده مجهز به نمایشگرهای برخط بوده تا همه شهروندان بتوانند به صورت لحظه‌ای از وضعیت کیفی هوا در آن شهر مطلع شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت برنامه‌های متناسب در هفته هوای پاک در استان اجرا می‌شود همچنین در گذشته داده‌های کیفی هوا در مازندران وجود نداشت و این احساس نیاز به داده‌های کیفی هوا با گذشته زمان بیشتر شد.

وی با اعلام اینکه هوای کلی مازندران سالم است و در شرایط آلودگی پایدار قرار ندارد، متذکر شد: مازندران تاکنون شرایط اضطرار هوا نداشته است.

کاویان با بیان اینکه در برخی از شهرهای مازندران همانند نکا به علت سوخت مازوت در نیروگاه این شهر و فعالیت معادن و صنایع در شهرستان آمل، ناپایداری هوا در این دو شهر در برخی روزهای سال در وضعیت ناسالم موقت و گذرا قرار می گیرد، گفت: در برخی مواقع مردم مازندران تصور دارند هوای استان آلوده است ولی داده های موجود محیط زیست نشان می دهد که این گونه نیست.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642413

مهمترین اخبار ایران و جهان: