نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 14:11

زمزمه تسلیم رژیم صهیونیستی در برابر شروط مقاومت

تارنمای الشرق عربستان سعودی به نقل از یک منبع فلسطینی که خود را مطلع از جریان مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس اعلام کرده، جزئیاتی از ابتکار تعدیل یافته مصر منتشر کرد که هدف آن دستیابی به آتش بس جامع پس از اجرای یک طرح 3 مرحله‌ای است. در همین حال شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی از طرح جدید این رژیم برای مبادله اسرا خبر داد.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - نورنیوز نوشت: در حالی که شبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با عقب‌نشینی از مناطق مسکونی در نوار غزه و انتقال غیرنظامیان از جنوب به شمال این باریکه در مقابل مبادله اسرا موافقت کرده است؛ تارنمای الشرق عربستان سعودی به نقل از ادعای یک منبع فلسطینی که خود را مطلع از جریان مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس اعلام کرده، جزئیاتی از ابتکار تعدیل یافته مصر را اعلام کرد که هدف آن دستیابی به آتش بس جامع پس از اجرای یک طرح ۳ مرحله‌ای است.

بنا بر ادعای این گزارش، نسخه اولیه ابتکار مصر به خاطر مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین که مدعی شده نقش این تشکیلات در این طرح نادیده گرفته شده بدون اشاره به شکل حکومت و نحوه اداره نوار غزه و کرانه باختری پس از جنگ تعدیل شده و این در حالی است که در نسخه اولیه تشکیل یک دولت تکنوکرات قید شده بود.

این منبع مدعی شده که طرح تعدیلی مصر در مرحله اول شامل یک آتش بس بشردوستانه ۱۰ روزه می‌شود که طی آن حماس همه اسرای غیرنظامی نزد خود از جمله کودکان، زنان و سالمندان را در ازای آزادی توافقی تعدادی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهد کرد.

همچنین به ادعای این منبع، مرحله اول شامل آتش بس سراسری در نوار غزه از سوی هر دو طرف است، مشروط بر اینکه نیروهای اسرائیلی بیرون مناطق مسکونی مستقر شوند و اجازه تردد شهروندان از جنوب نوار غزه به شمال آن از جمله عبور و مرور خودروها و کامیون‌ها را بدهد.

او همچنین مدعی شد که بر اساس این طرح، پروازهای هوایی رژیم صهیونیستی از جمله پرواز پهپادها و هواپیماهای شناسایی در غزه متوقف شده و همزمان ارائه کمک‌های بشردوستانه و امدادی از جمله به مناطق شمال نوار غزه افزایش می‌یابد.

این منبع در ادامه اعا کرد که مرحله دوم طرح شامل آزادی تمام سربازان زن بازداشت شده توسط حماس در ازای آزادی توافقی شماری از اسرای فلسطینی نزد رژیم صهیونیستی است.

بنا بر ادعای این منبع فلسطینی همچنین مرحله سوم این طرح شامل مذاکراتی به مدت یک ماه در مورد آزادی تمام سربازان بازداشت شده توسط جنبش حماس در ازای آزادی تعداد توافقی از اسیران فلسطینی نزد رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این منبع همچنین در خصوص عوامل تعیین کننده اجرای این ابتکار مدعی شده است که این طرح شامل یک آتش بس ۴۸ ساعته قبل از شروع اجرای آن می‌شود تا فرصتی برای توافق بر سر اعلام اسامی اسرای آزاد شده در فاز اول و دوم بین رژیم صهیونیستی و حماس از طریق مذاکرات غیر مستقیم در مصر وجود داشته باشد.
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618957

مهمترین اخبار ایران و جهان: