نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 21:18

تخریب ۱۰۰ متر از یک گالری مصنوعی در تونل کبیرکوه

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در مسیر تونل کبیرکوه ۱۰۰ متر از یک گالری مصنوعی بر اثر رانش کوه تخریب شده است اما آسیبی به افراد حاضر در تونل‌ وارد نشده است.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، شامگاه چهارشنبه ۲۰ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، در خصوص ریزش تونل مصنوعی مسیر کبیرکوه گفت: در مسیر تونل کبیرکوه ۱۰۰ متر از یک گالری مصنوعی که در مسیر کوهستانی، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ریزش کوه ایجاد شده است، تخریب شده اما آسیبی به تونل‌های اصلی کبیرکوه وارد نکرده است.

وی افزود: این تونل حدود ۲۰۰ متر در مسیر جاده دسترسی به تونل‌های اصلی و فرعی کبیرکوه ایجاد شده است که این ریزش بر اثر رانش کوه و ریزش سنگ‌های بزرگ رخ داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه به افراد و کارگران حاضر و در حال انجام کار پروژه تونل آسیبی وارد نشده است و خللی در پیشبرد تونل ایجاد نخواهد کرد و کار ریزش برداری در اسرع وقت انجام می‌شود و سپس کار تقویت سازه و تعمیر گالری انجام خواهد شد.

دوستی خاطرنشان کرد: این پروژه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است و دومین تونل بزرگ و در حال اجرای کشور است که ۶ هزار و ۳۰۰ متر طول دارد و یک تونل به طول ۴ هزار و ۸۰۰ متر و ۸ تونل کوچک به طول هزار و ۵۰۰ متر را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در مجموع ۹ گالری یا تونل مصنوعی به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر در این مسیر احداث شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633757

مهمترین اخبار ایران و جهان: