نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 18:08

حکومت طالبان: سازمان ملل گام‌های عملی بردارد

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون امنیت در افغانستان حاکم است و سازمان ملل نیز برای احقاق حقوق این کشور گام‌های عملی بردارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت مبارزه دو دهه گذشته در افغانستان برحق بود و اکنون در این کشور امنیت حاکم شده است.

وی افزود فعالیت نمایندگی‌های سیاسی و دیپلماتیک متقابل افغانستان و سایر کشورها همچنین برقراری روابط بازرگانی به معنای به‌رسمیت شناخته شدن «امارت اسلامی» است.

‏مولوی عبدالکبیر همچنین درباره تغییرات اقلیمی در افغانستان گفت برای جلوگیری از زیان‌های تغییرات اقلیمی در این کشور باید کشورهای صنعتی مسئول قرار بگیرند.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت سازمان ملل تنها روی کاغذ قراردادهایی را در ارتباط با افغانستان به امضا رسانده است اما اکنون باید گام‌های عملی برای احقاق حقوق افغانستان بردارد.

پیش از این «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرده بود سازمان ملل بر اساس خواست قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند و در مسائل کشورها بی‌طرف نیست.

وی گفته بود زندگی مردم افغانستان وابسته به کشور و سازمان خاصی نیست و منابعی در این کشور وجود دارد که مشکلاتش با استفاده از آنها حل می‌شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1667413

مهمترین اخبار ایران و جهان: