نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 11:51

فرهنگ‌سازی کمک به نیازمندان یک ضرورت است

استاندار کردستان گفت: فرهنگ‌سازی کمک به نیازمندان با تولید محتواهای قوی رسانه‌ای در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه پویش مهربانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امیدواریم با همراهی وهمدلی همه بخش‌ها بتوانیم کار ماندگاری را در راستای رفع مشکلات نیازمندان انجام دهیم.

وی افزود: دین مبین اسلام به گونه‌ای تدبیر و طراحی شده که نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد یعنی مسوولیت اجتماعی و اقتصادی افراد به عنوان واجب شرعی و مستحب شرعی اگر مورد توجه قرار گیرد قاعدتا نباید نیازمندی در جامعه باقی بماند.

استاندار کردستان تصریح کرد: اگر امروز در جامعه نیازمند وجود دارد یعنی با آنچه دین اسلام دستور داده فاصله داریم و باید برای رسیدن به این سطح تلاش کنیم.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه توان‌های زیادی در جامعه وجود دارد که اگر انگیزه‌های زیادی هم برای کمک وجود داشته باشد به نقطه هدف خواهیم رسید، گفت: خیلی از افراد وجود دارند که خواهان کمک هستند ولی واقعا نمی‌دانند از کدام مسیر در این حوزه نیاز به کار جمعی داریم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید در کارها معاونت و در نیکی کردن به همدیگر کمک کنید چون خداوند به کار جمعی برکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه ممکن است در کار خیر یک مبلغ جمع و مشکلی حل شود ولی مهم‌تر از آن یک کار فرهنگی انجام می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ کمک کردن و کار خیر انجام دادن در جامعه بسیار حائز اهمیت است و این مهم در قالب برنامه‌های مشارکتی بیش از پیش تحقق پیدا می‌کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی جامعه قابل‌توجهی هستند که گاها در نیازهای اولیه مشکل دارند باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که با مشارکت مردم زمینه رفع مشکلات فراهم شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه برخی خیرین هستند که شخصا و به صورت گمنام در مسیر کمک به نیازمندان قدم بر می‌دارند، گفت: اما برای انجام کارهای اساسی و بزرگ در این حوزه نیاز به برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم مانند جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها مردم را به میدان بیاوریم.

وی گفت: 54 هزار کارمند، 24 هزار جامعه فرهنگی، 300 هزار دانش‌آموز و در کنار آن نیروهای نظامی و انتظامی، جامعه کارگری و کارفرمایی، جامعه کشاورزی و غیره جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شود که می‌تواند در تحقق برنامه‌ها نقش آفرین باشند.

استاندار کردستان اذعان کرد: در سال زراعی جاری 17 هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد، اگر برای یک سوم از این میزان بسترسازی می‌کردیم مبلغ قابل توجهی را شامل می‌شد و کمک قابل توجهی به نیازمندان جامعه بود.

وی به حمایت‌های مردمی در دوران کرونا گریزی زد و گفت: مردم ما در دوران کرونا برای کمک به نیازمندان تمام قد به میدان آمدند و این نشان از روحیه کمک و همدلی در بین مردم بود اگر این کمک‌ها نبود سختی کرونا بیشتر می‌شد.

زارعی‌کوشا گفت: ظرفیت بالایی است و می‌توان با کمک‌های کم تجمیع قابل توجهی را شاهد باشیم اگر 55 هزار کارمند ماهی فقط 10 هزار تومان کمک کنند ماهی 500 میلیون تومان می‌شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: فضاسازی و زمینه‌سازی برای مشارکت عمومی می‌تواند تبدیل به یک توان حداکثری برای رفع مشکلات نیازمندان در استان شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های مردمی‌سازی کار را در دستگاه‌ها دست بگیرند، گفت: شبکه بانکی کار را دست بگیرند و با برنامه‌ریزی در این خصوص جلو ببریم.

وی افزود: تقارن ماه رمضان و عید نورز با هم فرصت خوبی است که می‌توان با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه کمک به نیازمندان را فراهم سازیم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه رسانه‌ها باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنند، گفت: تولید محتواهای قوی نقش مهمی در آزادسازی زندانیان غیرعمد داشت این تولید محتواها باید در حوزه‌های مختلف انجام شود.

استاندار کردستان اذعان کرد: شفاف‌سازی در نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی می‌تواند نقش بسزایی در ترغیب و تشویق مردم به کمک بیشتر شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660013

مهمترین اخبار ایران و جهان: