نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 12:15

اعزام دانش‌آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان‌نور

تعدادی از دانش‌آموزان پسر شهرستان کوهبنان در قالب کاروان راهیان‌نور به مدت ۵ روز به مناطق عملیاتی اهواز، شلمچه، طلاییه، اروندکنار و هویزه اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، تعدادی از دانش‌آموزان پسر شهرستان کوهبنان در قالب کاروان راهیان‌نور به مدت ۵ روز به مناطق عملیاتی اهواز، شلمچه، طلاییه، اروندکنار و هویزه اعزام شدند.

امام جمعه کوهبنان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اردوی راهیان‌نور یک سفر معنوی و پر خیر و برکت است چون در این سفر، شما به سرزمینی پا می‌گذارید که در دوران دفاع‌مقدس، رزمندگان در برابر متجاوزین جانانه ایستادند و خونشان بر زمین ریخته شد.

وی ابراز داشت: در جبهه، رزمندگان با پیشانی‌بند یا حسین(ع) و یا فاطمه‌الزهرا(س) با دشمنان جنگیدند و به شهادت رسیدند، در حقیقت مناطق عملیاتی، یک دانشگاه تغییر و تحول و آدم‌سازی است تا انسان ذات واقعی خود را بشناسد.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی افزود: مقام معظم رهبری برای جوانان و نوجوانان ارزش خاصی قائل هستند، جا دارد شما جوانان از خاطرات رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در این سفر معنوی ۵ روزه بهره ببرید و در بازگشت خاطرات و برداشت خود را به دوستانتان اعلام کنید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز در ادامه گفت: شهدا زنده‌اند اگر توسل به آنان پیدا کنیم دست ما را می‌گیرند سعی کنید بار معنوی خود را در این سفر بیفزاید.

روح الله ابراهیمی خطاب به دانش‌آموزان افزود: سعی کنید در این سفر معنوی خاطرات خود را ثبت کنید و در جای جای مناطق عملیاتی به یاد سردار دلها باشید چرا که وجب به وجب مناطق عملیاتی را سردار شهید سلیمانی با مدد جستن از بی بی دو عالم طی می‌کرد و با توسل و تمسک به اهل‌بیت(ع) با متجاوزین می‌جنگید.

کوهبنان ۶۰ دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس دارد

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان نیز در مراسم بدرقه دانش‌آموزان کوهبنانی اظهار داشت: جا دارد دانش‌آموزان در طول این سفر معنوی یک شهید را به‌عنوان دوست و رفیق خود انتخاب کنند و به او قول بدهند که همواره راهش را ادامه خواهند داد.

احمد معصومی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس تعدادی از دانش‌آموزان کوهبنانی در کنار سایر رزمندگان به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب مبادرت کردند که بعضا با دست بردن در شناسنامه‌های خود به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حدود ۶۰ نفر از دانش‌آموزان کوهبنان در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی به شهادت رسیدند.

پایان پیام / ۸۰۰۱۲ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660057

مهمترین اخبار ایران و جهان: