نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 15:08

فعالیت سامانۀ بارشی تا پنجشنبه در لرستان/ هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از تقویت فعالیت سامانۀ بارشی و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به تقویت فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، اظهار داشت: این سامانه در مناطق جنوب شرق و به‌ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی این نواحی نمود بیشتری دارد.

وی با تأکید به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی لرستان در امروز، افزود: رگبار باران و برف با تأکید بر هشدار سطح زرد شماره 38 و هشدار سطح نارنجی شماره 9 را از امروز تا صبح پنجشنبه در این استان خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: اختلال در تردد، کولاک برف در محورهای مواصلاتی، لغزندگی سطح جاده‌ها و انسداد محورهای روستایی از مخاطرات سامانۀ بارشی اخیر در این استان است.

وی با تأکید به اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان، بیان کرد: از سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر خودداری شود.

اکبری با اشاره به بروز گردوغبار در لرستان طی ساعاتی از امروز، گفت: موج نخست سامانۀ بارشی اخیر تا بامداد پنجشنبه در این استان فعال است و موج دوم نیز طی روزهای جمعه و شنبه به لرستان وارد می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1647157

مهمترین اخبار ایران و جهان: