نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 16:57

مانور بزرگ خانه‌های هلال خراسان‌جنوبی برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از برگزاری مانور بزرگ خانه‌های هلال سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در ایام مبارک دهه فجر، مانور بزرگ خانه‌های هلال سراسر استان با شعار «خانه‌های هلال  - مادگی مستمر- فجر امدادی» برگزار شد. 

وی افزود: در این مانور که همزمان با شب مبارک مبعث پیامبر اسلام (ص) برگزار شد، ۵۵ نفر شامل یک نفر مسوول امداد و نجات و ۴ نفر مسوول خانه‌های هلال در تمامی شهرستانهای استان شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به حضور تیم ها در ساعت ۱۲ شب در آبگرم هلال فردوس اشاره کرد و گفت: در این مانور ضمن حضور میدانی تمامی تیم ها صبح امروز کارگاه علمی عملیاتی موقعیت‌یابی، اسکان اضطراری،کمک های اولیه، حمل مصدوم و... شرکت کردند.

کاوسی به خانه های هلال اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خانه‌های هلال خدمت نوینی محسوب می‌شود که اساس و رویکرد آن استفاده از ظرفیت مردمی و اقدامات اجتماع‌محوری است، با تأسیس خانه‌های هلال، خدمات جمعیت به دوردست‌ترین مناطق به‌ویژه مناطق روستایی و شهری گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش آسیب‌پذیری، کاهش خطرپذیری حوادث، کاهش تأثیرات حوادث، افزایش توانمندی و تقویت روحیه فعالیت‌های داوطلبی و امدادی، مهم‌ترین اهداف جمعیت از تأسیس خانه‌های هلال است.

کاوسی در پایان به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: همه خانه های هلال باید آموزش های امدادی و داوطلبانه را ببینند تا در برابر تمامی حوادث همیشه آماده باشند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665313

مهمترین اخبار ایران و جهان: