نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 20:45

اذعان زلنسکی به برتری هوایی روسیه در جنگ با اوکراین

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت، باید به هر نحو که شده روسیه را از توانایی کنترل آسمان و حملات هوایی به مواضع اوکراین محروم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه با اذعان به برتری هوایی ارتش روسیه تاکید کرد که اوکراین باید دفاع هوایی خود را در خط مقدم و هم برای حفاظت از شهرها تقویت کند.

به گزارش وبگاه «دولت اوکراین» زلنسکی در جریان گفت‌وگوی برخط با شرکت کنندگان در مجمع «جامعه و دفاع» در سوئد مدعی ثبات در جبهه‌ها شد.

رئیس جمهوراوکراین خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی در جبهه‌ها به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارند تا روسیه را از توانایی کنترل آسمان و حملات هوایی به مواضع اوکراین محروم کند.

این در حالی است که سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه از تغییر تاکتیک حملات پهپادی روسیه خبر داد و گفت، روسیه در حملات تازه خود از پهپادهای متفاوتی استفاده می‌کند.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه اذعان کرد که حملات پهپادهای روسیه به مناطق خط مقدم تشدید شده است.

ایحنات گفت: «حملات پهپادی روسیه از یک الگوی آشنا پیروی می‌کند.»

به گفته او، تمرکز حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه از شب سال نو به این سو به مناطق خط مقدم منتقل شده است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرده که در شبانه روز گذشته، روس‌ها ۲۸ پهپاد را بر فراز اوکراین به پرواز درآورند و ۲۱ فروند از آن‌ها توسط نیروهای پدافند هوایی رهگیری شدند.

زلنسکی در ادامه سخنان خود در مجمع سوئد گفت:«کمبود پدافند هوایی هم در میدان جنگ و هم برای دفاع از شهرهای اوکراین در سراسر کشور وجود دارد. در عرض چند روز 500 حمله انجام شد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630113

مهمترین اخبار ایران و جهان: