نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 15:35

گفتگوهای محرمانه وزرای دفاع اروپا درباره کمک به اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که وزیران دفاع کشورهای عضو، ارائه کمک نظامی جدید به اوکراین را در حداکثر محرمانگی بررسی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) گفت که کشورهای اروپایی ارائه کمک‌های جدید به اوکراین را در حداکثر محرمانگی بررسی خواهند کرد.

بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست غیررسمی وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، توضیح داد که به دلیل محرمانه بودن ماهیت کمک‌های نظامی به اوکراین، مباحثات امروز پشت درهای بسته انجام می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین اذعان کرد که ناترازی بزرگی بین قدرت نظامی اوکراین و روسیه در مناطق جنگی و میدان نبرد به سمت مسکو وجود دارد.

این مقام اروپایی با بیان اینکه اوکراین به مهمات و تجهیزات نظامی بیشتری نیاز دارد، اظهار داشت که نشست امروز سران وزارتخانه‌های دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل به توافق‌کردن بر سر کمک نظامی جدید به کی‌یف اختصاص دارد.

طبق این گزارش، بورل ضمن اشاره به لزوم تعیین میزان نیاز اوکراین به مهمات و مقدار کمک هر کشور اروپا در این زمینه، افزود: «همچنین باید به دورنمای کلی از اقداماتی که لازم است برای دستیابی اوکراین به اهدافش انجام شود، دست پیدا کنیم».

پیش از این، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به آمادگی همیشگی مسکو برای مذاکره با اوکراین، اما گفت که کی‌یف خودش هر نوع گفتگو با روسیه را ممنوع کرده و کسی در کی‌یف برای گفتگو نیست. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655857

مهمترین اخبار ایران و جهان: