نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 08:33

مدیرکل راهداری: به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیکی هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برگزاری رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده بمناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه دهه مبارک فجربا هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهرداد جهانی شب گذشته با اشاره به برگزاری رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده بمناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه دهه مبارک اظهار کرد: رانندگان حرفه‌ای کسانی هستند که به عنوان مراعات‌کننده دقیق نظم و انضباط و مقررات و یک الگو برای سایر رانندگان شناخته می‌شوند.

وی افزود: امروز شاهد این نکته بسیار مهم بودیم که نتیجه رانندگی با رعایت قوانین و نکات ایمنی و توجه بیشتر به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، سفری ایمن و سلامت است که باید مد نظر تمامی کاربران جاده‌ای قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهداف مسابقه رالی خانوادگی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه، انتقال فرهنگ ایمنی و ترافیک به تمامی اعضای خانواده‌هاست تا با نهادینه ساختن فرهنگ رانندگی ایمن، آموزش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در تمامی سطوح به‌ویژه سنین پایین انجام دهیم.

جهانی گفت: امروز عامل ۸۵ درصد تصادفات خطای انسانی است که نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود. 

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درصدد بالابردن سطح خدمات به کاربران جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی برای توسعه و افزایش تعداد استراحتگاه‌ها و ارتقاء ارائه خدمات مطلوب جاده‌ای به رانندگان و مسافران تا شاهد تصادف‌های کمتری در جاده ها باشیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656513

مهمترین اخبار ایران و جهان: