نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 13:07

بهره برداری از ۵۸ پروژه آموزشی در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر

همزمان با سراسر کشور در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۸ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد قنبرنژاد، سرپرست اداره کل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور، صبح امروز در آئین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه دولت سیزدهم رویکرد ویژه‌ای در بخش مدرسه‌سازی در پیش گرفته است، اظهار کرد: امروز ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی شامل چهار هزار کلاس درس با زیربنای ۵۲۰ هزار متر مربع و با هدف استفاده ۹۶هزار دانش‌آموز در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: از این پروژه‌ها ۸۵۷ مورد مدرسه و ۹۳ پروژه فضای ورزشی و پرورشی است.

 سرپرست اداره کل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور، افزود: به صورت کلی ۶۵۰۰میلیارد تومان اعتبار جهت تحویل این ۹۵۰فضای آموزشی و پرورشی تخصیص یافته‌ است.

قنبرنژاد متذکر شد: از تعداد ۹۵۰ پروژه، ۳۳ درصد پروژه‌ها، شهری و ۶۷ درصد پروژه‌ها، روستایی است. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از فضاهای آموزشی که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش تحویل می‌دهد، با مشارکت مردمی و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط همراه است.

خیرین، بازوی توانمند نوسازی هستند

در ادامه مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ۵۸ فضای آموزشی با ۲۴۸ کلاس درس به متراژ ۲۱ هزار و ۶۹۰ مترمربع با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در استان امروز به بهره برداری می رسد.

جاسم حسین پور با تاکید بر کاربرد معماری اسلامی- ایرانی در ساخت مدارس، بیان کرد: معماری مدرسه باید محور آموزشی و تربیتی داشته باشد.

وی کیفیت، مقاوم سازی و استاندارسازی مدارس را از مهمترین اهداف سازمان نوسازی مدارس برشمرد و افزود: توجه به مناطق کم برخوردار نیز بسیار مورد توجه است.

مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، خیرین را بازوی توانمند سازمان نوسازی خواند و گفت: بدون کمک و همراهی خیرین این حجم از توانمندی در ساخت مدرسه و فضای آموزشی محقق نمی شد.

پایان پیام/۷۰۰۸۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657757

مهمترین اخبار ایران و جهان: