نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 13:44

هشتاد و چهارمین کارگاه تولیدی قرارگاه خاتم الانبیا در مرند افتتاح شد

معاون اشتغالزایی و توانمندسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاءبا اشاره به افتتاح کارگاه خیاطی و تولید لباس پوشاک شهید محمدحسن عادلی در روستای هرزند عتیق مرند گفت: : این کارگاه که به نام شهید نیز مزین شده است هشتاد و چهارمین کارگاهی است که در کل کشور در این سه سال اخیر ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن رضا مرادی، معاون اشتغالزایی و توانمندسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی خیاطی و تولید پوشاک شهید محمدحسن عادلی که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در روستای هرزند عتیق شهرستان مرند ایجاد شد، اظهار کرد:  عمده فعالیت ما در قرارگاه یکسری ماموریت‌های اجرایی پروژه‌های ملی و ابرپروژه‌هاست. 

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در ۶ هلدینگ ماموریت تخصصی خود را انجام می‌دهد، گفت: اما چند مدتی است که در بخش اجتماعی فعالیت می‌کند که معاونت اجتماعی در این خصوص وجود دارد. 

معاون اشتغالزایی و توانمندسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: اجرای مسجد، مدرسه و اشتغال‌زایی، جهیزیه و کمک مومنانه از جمله وظایف قرارگاه خاتم الانبیا است. 

وی با اشاره بر اینکه موضوع ایجاد کارگاه کوچک در کشور از سال ۸۴ مصوب شده است که ابتدا با اختصاص وام در نظر گرفته شده بود و همچنان مرسوم نیز است، گفت: قرارگاه خاتم الانبیا سنت‌شکنی کرده و از سال ۹۸ این موضوع را از حالت وام خارج کرد و به ایجاد خود کارگاه پرداخت. 

مردای یادآور شد: این کارگاه که به نام شهید نیز مزین شده است هشتاد و چهارمین کارگاهی است که در کل کشور در این سه سال اخیر ایجاد شده است. 

وی متذکر شد: سپاه با همه توانایی‌های خود در بخش‌های مختلف کشور وارد شده است که همین اشتغالزایی یکی از این اقدامات است. 
معاون اشتغالزایی و توانمندسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ابراز کرد: جامعه هدف ما ابتدا سرپرست خانوار بودند ولی بعدا با آسیب‌شناسی متوجه شدیم که دختران جوان نیز نیاز به کار دارند از این‌رو از ظرفیت آنها نیز بهره‌مند شدیم. 

وی با تاکید بر اینکه 40 درصد ایجاد یک کارگاه دست ماست و 60 دیگر بستگی به توسعه بازار دارد، گفت: نکته قابل توجه ایجاد خود بازار برای فروش است که نباید از آن غافل ماند.  

مرادی بیان داشت: این هلدینگ برگرفته از مردم است و خود را در کنار مردم می‌بیند و این اقدامات اشتغال‌زایی نیز استقبال گسترده‌ای داشته است و امید است با همین توان بتوان در کنار مردم بود و البته اقدامات موثر هم در جامعه دیده شود. 

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629513

مهمترین اخبار ایران و جهان: