نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 06:50

طبق چهارچوب‌های قانونی عمل کردیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در اعتراض به دعوت‌شدن نابینایان به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش گفت: افردی که از جامعه معلولان برای ورود به آموزش و پرورش را اگر مدارس استثنایی را انتخاب کرده بود شرایطشان فرق می‌کرد، این در حالی است که برخی‌ از این افراد مدارس عادی را انتخاب کرده‌ بودند که عملاً استخدام آنها ممکن نبود و ما هم طبق چهارچوب‌های قانون عمل کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سوژ‌ه‌ای با عنوان «دعوت‌نشدن نابینایان ابهر به مصاحبه و تکمیل ظرفیت آموزش و پرورش» در فارس من خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است.

در این سوژه آمده است «در دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش موفق به کسب رتبه شدم. بعد از طی مراحل کمیسیون پزشکی که تدریس اینجانب را در مدارس استثنایی بلامانع عنوان کردند متأسفانه باتوجه‌به کمبود معلم در استان طی اقداماتی که بنده انجام دادم مرا به دلایل مختلف رد نمودند.» 

در همین رابطه علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: ما بر اساس قانون جذب سه درصد از جامعه معلولان هر ساله طبق قانون اقدام می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در آزمون استخدام سال ۱۴۰۱ دو روشندل استخدام شده است که یکی از آنها در زنجان و دیگری در سلطانیه مشغول هستند، تصریح کرد: هر سال شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرایط و اقتضائات قانونی خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به اینکه فردی که از جامعه معلولان برای ورود به آموزش و پرورش را اگر مدارس استثنایی را انتخاب کرده بود شرایط وی فرق می‌کرد، گفت: حتی کسی هم  که مدارس عادی را انتخاب بکند باز هم مسیرش متفاوت خواهد بود.

اسماعیلی اضافه کرد: برخی‌ از این افراد مدارس عادی را انتخاب کرده‌ بودند که عملا ممکن نبود و در همان مرحله مشخص شد که ادامه بررسی روند استخدامی این افراد طبق قانون مجاز نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: تعدادی بودند که می‌توانستند این مسیر را طی کنند که به کمیسیون پزشکی معرفی شدند ولی متأسفانه این افراد برای کمیسیون پزشکی اقدام نکردند.

وی گفت: چون اگر کمیسیون پزشکی مراجعه کنند و کمیسیون پزشکی رای بدهد که این افراد با این شرایط امکان فعالیت را ندارد، روند استخدامی آنها  محدود می‌شد، ولی با همه این قضایا ما طالب این بودیم که این افراد را به‌اندازه سهمیه‌ای که داریم جذب کنیم.

اسماعیلی افزود: امسال این افراد با توجه به مسیری که برای ورود به آموزش و پرورش انتخاب کرده بودند امکان بررسی استخدامشان فراهم نشد چون محل‌های قانونی را که ما می‌توانستیم به آن استناد کنیم از دسترس ما خارج بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال بعد هم  آزمون استخدامی برگزار خواهد شد، خوشحال می‌شویم که بخشی از این افراد را بتوانیم در بدنه آموزش و پرورش جذب و به کار بگیریم و این حداقل کاری است که می‌توانیم در حق این افراد انجام بدهیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644157

مهمترین اخبار ایران و جهان: