نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 17:33

کرملین: صحبت درباره صلح در اوکراین، بدون روسیه معنی ندارد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به برنامه رئیس جمهور روسیه برای سفر به کره شمالی، ادعاهای نشریه «بیلد» مبنی بر برنامه مسکو برای حمله به آلمان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «بحث صلح در اوکراین، بدون حضور روسیه معنی ندارد. کی‌یف خود ممنوعیت مذاکره با مسکو را تصویب کرد، این وضعیتی پوچ و بی‌معنا است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «نشست کشورها در داووس درمورد فرمول صلح زلنسکی، مذاکراتی برای انجام مذاکره است؛ زیرا روسیه در آن شرکت نمی‌کند».

سخنگوی کرملین درباره سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به کره شمالی اظهار داشت: «مسکو امیدوار است که این سفر در آینده قابل پیش‌بینی انجام شود و تاریخ‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک مورد توافق قرار می‌گیرد».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد: «روسیه مصمم به توسعه روابط همکاری و شراکت با کره شمالی در همه جهات است و گفت‌وگوها در همه سطوح ادامه خواهد یافت».

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش ادعایی نشریه «بیلد» مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به آلمان، گفت که به این دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌ای واکنش نمی‌دهد زیرا این نشریه مدت‌ها است که از سطح شایعات بالاتر نبوده است.

پیش از این نیز سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که با توجه به ممنوعیت قانونی که کی‌یف بر مذاکرات با روسیه اعمال کرده، هیچ مبنایی برای انجام گفتگوهای صلح وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638857

مهمترین اخبار ایران و جهان: