نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 17:55

کسب رتبه نخست پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در کشور

رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه نخست پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در بین پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی خبر داد.

عباس کتابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان اظهار داشت: پارک علم و فناوری پیش از آن توسط شرکت‌های تحقیقاتی اصفهان در کاشان راه‌اندازی شده بود و نه دانشگاه و شهر کاشان هیچ اختیاری نداشتند و از سال یک هزار و 400 با مذاکرات صورت گرفته این پارک به عنوان یک پارک مستقل مجوز گرفت.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به عنوان نخستین پارک علم و فناوری دانشگاهی استان اصفهان قلمداد می‌شود، افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان ششمین پارک علم و فناوری دانشگاه‌های جامع کشور محسوب می‌شود در حالی که در کشور 40 پارک علم و فناوری وجود دارد.

رئیس دانشگاه کاشان بر اساس اقدامات و فعالیت‌ها پارک علم و فناوری این دانشگاه رتبه نخست پارک‌های علم فناوری دانشگاهی کشور و رتبه چهارم در میان تمامی پارک‌های علم و فناوری کشور را کسب کرده است که نشان می‌دهد تلاش‌های صورت گرفته در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه کسب مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان مسیر دوساله‌ای را طی کرد، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور نیز در صدور مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان مساعدت و کمک‌های بسیار زیادی را داشتند و قطعا دستاوردها و فعالیت‌های بیشتر این پارک علم و فناوری اطلاع‌رسانی می‌شود.

کتابی تصریح کرد: بر اساس نظام رتبه‌ بندی ISC در حوزه فناوری و نوآوری رتبه 10 را در میان دانشگاه‌های کشور کسب کرد و این موضوع نشان از اهمیت وجود پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در این شهرستان است.

انتهای پیام/801/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1649413

مهمترین اخبار ایران و جهان: