نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 18:30

صدور ۳ هزار فقره اسناد دریانوردی در مازندران

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ فقره اسناد دریانوردی، توسط امور دریانوردان این اداره کل برای دریانوردان فعال در استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، فائزه قدیری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای اعمال حاکمیت دریایی و با هدف افزایش سطح ایمنی فعالیت‌های دریانوردی، از آغاز سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۲۰۲ فقره انواع سند دریانوردی شامل گواهینامه‌های شایستگی، مهارت، جانبی دریانوردی و شناسنامه‌های دریانوردی توسط این اداره‌کل صادر گردید.

وی در خصوص چگونگی صدور این مدارک گفت: دریانوردان و متقاضیان شاغل بر روی شناورها، با گذراندن دوره‌های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب دانش و آگاهی لازم در خصوص الزامات و استانداردهای دریانوردی، در صورت موفقعیت در آزمون‌های مربوطه،موفق به دریافت مدارکی می‌شوند که صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تأیید می‌کند.

قدیری با بیان این که آموزش حرفه‌ای دریانوردان، عاملی مهم در جهت ارتقاء کیفی فعالیت‌های دریانوردی وآب راه‌های دریایی است، اظهار کرد: در این راستا از آغاز سال جاری تا کنون دوره‌های متعدد برگزاری آزمون شامل بیش از ۳۲۲ نفر آزمون، تحت نظارت واحد دریانوردان این اداره کل در سطح استان مازندران برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: انجام ۹۳ مورد نظارت بر عملکرد مراکز آموزشی دریانوردی فعال در استان، از دیگر اقدامات شاخص حوزه معاونت دریایی در ۹ ماهه سال جاری بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621057

مهمترین اخبار ایران و جهان: