نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 18:18

تربت‌جام دیگر روی زمستان سخت را نخواهد دید

روز گذشته با بهره‌برداری از 4 طرح گازی در استان خراسان رضوی، رقم تولید گاز کشور 12 میلیون متر مکعب افزایش یافت که با این رقم می‌توان گاز 24 شهرستان شبیه تربت‌جام را به صورت پایدار تامین کرد.

گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: 25 دی 1401 کمبود گاز حتی تولید نان در نانوایی‌های شهرستان تربت جام واقع در خراسان رضوی را نیز دچار اختلال کرد. در آن حادثه 17 هزار مشترک تربت‌جامی در سرمای بی‌سابقه دچار قطعی گاز شده و اوضاع در این شهرستان محروم بحرانی شد.

 

سخنان دردناک یک پیرمرد در سرمای تربت جام

اما کل گاز موردنیاز برای جلوگیری از افت فشار در تربت جام کمتر از 0.5 میلیون متر مکعب در روز بود که به دلیل واقع شدن این شهرستان در انتهای شبکه سراسری گاز تامین نشد.

حال روز گذشته با بهره‌برداری از 4 طرح تولید گاز در استان خراسان رضوی، رقم تولید گاز کشور 12 میلیون متر مکعب، رقمی معادل یک سوم نیاز این استان به گاز طبیعی، افزایش یافت.

سرمای فراگیر سال گذشته و قطعی سه روزه گاز در تربت‌جام باعث شد که شرکت گاز در مجموع از تامین 0.0005 درصد از کل تقاضای گاز خانگی بازبماند و البته  99.9995 درصد از جریان گاز بخش خانگی به طور کامل تامین شده است و حال همین میزان اختلال در تامین گاز نیز برطرف خواهد شد.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت نفت محسن خجسته‌مهر، میزان افزایش تولید گاز در استان خراسان رضوی در «فاز دوم میدان گازی آغار»، «میدان دالان»، «میدان خانگیران» و «مخزن ذخیره‌سازی شوریجه دی» به ترتیب 4 ، 2 ، 3 و 3 میلیون متر مکعب در روز بوده که مجموعا به 12 میلیون متر مکعب می‌رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651257

مهمترین اخبار ایران و جهان: