نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 19:21

دشمنان بدنبال حذف قرآن از زندگی ما هستند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مقابله دشمنان با احکام نورانی اسلام با هدف حذف قرآن از جامعه ما صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز در حاشیه اختتامیه هفتمین دوره مسابقات جمع‌خوانی و مدیحه سرایی قرآن کریم دانش آموزی در بندرعباس گفت:  در جنگ سخت یک نابرابری جدی با دشمن داریم ولی به حق الله، نصرت و پیروزی متعلق به گروه قلیل حق است.

به گفته وی، در این جنگ نرم نابرابر به لحاظ امکانات که دشمن علیه ما راه انداخته است ما ابزارهای قوی در برابر دشمن داریم ما بهترین ابزار و وسیله‌ای که می‌توانیم استفاده کنیم قرآن کریم است این وسیله ارزشمند و سلاح قوی دست ما را پر می‌کند که در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام محمد عبادی زاده بیان کرد: رهبر انقلاب ۱۰ میلیون حافظ قرآن را در سال‌های اخیر هدف گذاری کردند و این هدف گذاری و مطالبه ایشان مربوط به سالیان اخیر است اما ما هنوز نتوانستیم به این مطالبه و خواست رهبری جامعه عمل بپوشانیم لذا باید به این سمت و سو حرکت کرده و و فضای کشور را به قرآن عطرآگین کنیم محافل و جلسات هم همانند منبر و روضه که در بین مردم مرسوم است محافل و جلسات قرآن هم باید در بین لایه‌های مختلف مردم تعمیم داده شود.

وی افزود: می بایست کرسی‌های تلاوت برپا شود و فسلفه حضور مردم در جلسات تلاوت قرآن باشد. شور و نشاطی که در بین جوانان در بحث جمع خوانی قرآن و مدیحه سرایی و  فضای عطرآگینی که به وجود می‌آورد بر هیچکس پوشیده نیست و این بهترین وسیله برای مقابله با دشمنان دین ماست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که در کنار مسائل مربوط به برنامه‌ریزی‌های قرآن حفظ و قرائت، روخوانی و روانخوانی‌ها ما نگاه دیگری هم به قرآن باید داشته باشیم و آن این است که قرآن را در متن زندگی مان جاری کنیم در متن خانواده، جامعه، رسانه ها و دانشگاه‌های ما باید قرآن جاری باشد.

وی با ذکر حادثه ای درپارلمان انگلستان در جلسه ایی که علیه اسلام و قرآن برپا بوده، گفت: در مجلس عوام انگلیس بحث بود که چگونه می توانیم به کشورهای مسلمان مسلط شویم نخست وزیر یهودی مسلک انگلستان که قرآن را با خود پشت تریبون آورده بود رو به نمایندگان پارلمان انگلستان قرآن را روی میز کوبید و گفت تا زمانی که قرآن در میان مسلمانان رواج دارد فکر و سودای تسلط بر مسلمانان را از  سر خود بیرون کنید. اگر می‌خواهید بر کشورهای مسلمان مسلط شوید باید ابتدا قرآن را از آنها بگیرید.

حجت الاسلام عبادی زاده با توضیح این مطلب که جمع آوری قرآن بین مسلمانان در توان آنها نیست، افزود: گرفتن قرآن از ما یعنی تعالیم قرآنی را از محیط خانواده و زندگی ما گرفتن،  مبارزه با عفاف و حجاب یعنی برداشتن قرآن از جامعه و اصل حجاب و عفاف از ضروریات اسلام است عفاف یک مسئله درونی است و ححاب یک مسئله ظاهری و با اصل و مفهوم حجاب که جز ضروریات دین است دارند مبارزه می‌کنند چون می‌خواهند قرآن را از جامعه و زندگی ما بردارند.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: مقابله با احکام نورانی اسلام با این هدف صورت می‌گیرد  مراقب باشیم و در مقابل دشمن با این سلاح و ابزار که اکنون دست جوانان ما هم قرار دارد به جنگ با دشمنان برویم.

اختتامیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در بخش خواهران، صبح امروز با رتبه اول خراسان رضوی به کار خود پایان داد.

عکس و گزارش: اسماعیل زارعی

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651313

مهمترین اخبار ایران و جهان: