نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 11:00

هوای خراسان رضوی ناپایدار می شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه جدید جوی از اواخر وقت امروز و فردا (شنبه) وارد استان شده و شرایط ناپایداری را همراه با وزش باد، باران، رعد و برق و برف برای عمده مناطق در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: فردا شنبه و پس فردا یکشنبه افزایش سرعت باد و وزش باد شدید را در مناطق مستعد خراسان رضوی شاهد خواهیم بود که منجر به خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بارشها به شکل رگبار و رعد و برق از بعد از ظهر فردا در استان خراسان رضوی آغاز می شود که انتظار می رود با توجه به کاهش دما، بارش ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل بارش برف باشد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: احتمال آبگرفتگی، جاری شدن سیلاب در مسیرها، تشکیل مه در مناطق سردسیر و کوهستانی، کاهش دید و لغزندگی جاده ها در زمان بارش باران و برف در استان وجود دارد، همچنین انتظار می رود وزش باد در مناطق بادخیز شرق استان به ویژه دامنه های رشته کوه بینالود شدت گیرد.

آهنگرزاده افزود: کمترین میزان دمای هوا در شبانه روز گذشته مربوط به شهرستان تربت حیدریه با سه درجه زیرصفر و بیشترین دمای هوا مربوط به سرخس با ۱۸ درجه بالای صفر بوده همچنین دمای مشهد نیز بین یک تا ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی بیشترین سرعت باد طی شبانه روز گذشته را مربوط به سرخس و فریمان با ۳۶ کیلومتر در ساعت ذکر و بیان کرد: بیشترین میزان بارش باران در این مدت مربوط به خواف با ۲.۸ میلی متر بوده است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اینک دمای هوا در مشهد ۹ درجه بالای صفر است و فردا تغییرات دمایی این شهرستان زیاد نخواهد بود اما در روز یکشنبه کاهش محسوس دمای هوا در مشهد و نقاط شمالی خراسان رضوی پیش بینی می شود به طوری که دمای شبانه به کمتر از صفر درجه می رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627257

مهمترین اخبار ایران و جهان: