نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:22

لرستان مشکل تامین زمین دارد/ یک بام و ۲ هوای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن

معاون عمرانی استانداری لرستان تامین زمین را از جمله مهمترین موانع ساخت مسکن در استان عنوان و تصریح کرد: در برخی شهرهای لرستان زمین دولتی برای ساخت مسکن نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدرضا دالوند ظهر امروز در جلسه شورای مسکن لرستان، با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی پایش مسکن با حضور استاندار، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی مدون و به صورت هفتگی جلسات مربوط به مسکن در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چند مانع و مشکل در بخش مسکن داریم که در صورت مرتفع شدن، بحث مسکن ملی شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

معاون عمرانی استانداری لرستان تامین زمین را از جمله مهمترین موانع ساخت مسکن در استان عنوان و تصریح کرد: در برخی شهرهای لرستان زمین دولتی برای ساخت مسکن نداریم.

دالوند ادامه داد: برای تامین زمین اگر بخواهیم توافق کنیم باز ۲ مشکل را داریم، اراضی که در محدوده قرار دارند، جزو اراضی درجه یک و 2 کشاورزی هستند و ممنوعیت قانونی داریم، همچنین محدودیت‌هایی که در بحث توافق برای راه و شهرسازی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد متقاضیان دارای شرایط دریافت مسکن در شهرهای خرم‌آباد و دورود هستند، افزود: زمین‌های متعلق به ارتش حدود ۶۰۰ هکتار زمین در این ۲ شهر داریم که اگر در اختیار مسکن ملی قرار گیرد، حدود ۸۰ درصد زمین موردنیاز استان تامین می‌شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: چندین جلسه با بانک‌ها برگزار کردیم، مدیران بانکی در استان اگرچه صحبت از نبود منابع مالی دارند، اما در سطح ملی اعلام شده که مسائل و مشکلات با بانک‌ها حل شده است.

دالوند ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه مسکن با بانک‌ها است که باید چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر بلاتکلیف در استان، افزود: برای رفع این موضوع باید تقسیط اقساط برای مالکین اطلاع‌رسانی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175757

مهمترین اخبار ایران و جهان: