نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 15:44

عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ترک فعل است

بیرجند_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر مدیر دستگاه اجرایی مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا نکند، مرتکب ترک فعل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی صبح سه شنبه در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در مهار تولید در این کارگروه شاید نتوانیم نقشی ایفا کنیم اما در خصوص رشد تولید با رفع موانع موجود در این زمینه و تأمین نیاز مالی بنگاه‌های تولیدی می‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با امضای استاندار حکم قانون را دارد، افزود: اگر مدیر دستگاه اجرایی مصوبات این کارگروه را ظرف دو هفته از زمان ابلاغ اجرا نکند، مرتکب ترک فعل شده است.

وی با بیان اینکه در این کار گروه نمی‌خواهیم به این سو حرکت کنیم، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرای مربوط باید در جلسات این کار گروه حضور یابند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در صورتی که مدیران دستگاه اجرایی نتوانند در جلسات این کار گروه شرکت کنند، باید نماینده تام الاختیاری برای حضور در جلسات کار گروه معرفی کنند.

اشرفی با اعلام اینکه مقداری از سهمیه اعتبار تبصره ۱۸ استان تا کنون ابلاغ شده است، گفت: منابع تبصره ۱۶ در دو بند یک و دو ابلاغ شده که به اندازه اعتبار مورد نظر در تبصره ۱۸ برای استان است.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات از مشاغل خرد خانگی حمایت می‌شود؛ تصریح کرد: در بعضی از موارد سرمایه گذارانی که تسهیلات دریافت می‌کنند، به موقع از آن برای تکمیل یا رونق کار خود استفاده نمی‌کنند که این موضوع با افزایش قیمت تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز، سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای آنها می‌شود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط دبیرخانه این کارگروه در خصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصریح کرد: باید مشخص شود که کدام بانک‌ها اقدامی برای اجرا نشدن بیشتر ین مصوبات این کار گروه انجام نداده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان داشت: تیم سه نفره ای متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوط برای پایش اجرای مصوبات این کارگروه تشکیل می‌شود تا در مدت یکی، دو ماه آینده پی گیری های لازم را در این باره انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141313

مهمترین اخبار ایران و جهان: