نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 13:05

میزبانی خراسان جنوبی از رئیس جمعیت هلال احمر کشور/ اعتبارات هلال احمر خراسان جنوبی ۱۰ برابر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه های مهمی که تا پایان این ماه در استان رقم خواهد خورد میزبانی از رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواهد بود که در پی این سفر پروژه های زیادی در استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته معلم و کارگر اظهارداشت: این دو قشر تأثیرگذار و مهم در کشور برای مدیریت فضا و خدمات اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آب معدنی درمانی هلال احمر فردوس یکی از فعال ترین مراکز گردشگری و حتی توریسم درمانی در کشوربوده که در هر دو منظر موفق بوده است، یادآور شد: این مکان در بحث جذب گردشگر در استان از جمله گردشگر خارجی موثر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یکی از وظایف اصلی هلال احمر را آموزش همگانی عنوان کرد و گفت: این موضوع تأثیر زیادی در کاهش حوادث و سوانح دارد.

کاووسی با اشاره به اینکه هلال احمر خراسان جنوبی در سال گذشته با تلاش هایی که صورت گرفت دو رتبه کشوری را کسب کرد، افزود: یکی از این رتبه ها مقام اول در بحث طرح همتا بوده است.

وی از کسب رتبه نخست هلال احمر استان در جذب خدمات حمایتی خبر داد و گفت: امسال با تلاش مدیران شعب انجام دادند و اعتمادسازی که به خانه های هلال شد توانستیم این مقام ارزشمند را کسب نماییم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: نوع کمک به آسیب دیدگان در مجموعه هلال احمر نسبت به دیگر نهادهای حمایتی متفاوت بوده به گونه ای که هلال احمر به دنبال کمک به افرادی بوده که بر اثر یک حادثه تمام مال و اموال خود را از دست داده اند و در واقع تاب آوری پایین نسبت به فقر دارند.

کاووسی افزود: سال گذشته با تعامل خوبی که دستگاه های اجرایی با مجموعه هلال احمر استان داشته اند کمک رسانی به زلزله زدگان بشرویه و طبس به خوبی مدیریت شد.

وی به طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در استان اشاره داشت و یادآور شد: در راستای این طرح به بیش از 55 هزار نفر در سطح استان خدمت رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه کشته های حوادث جاده ای استان بسیار بالا بوده و خراسان جنوبی در این زمینه رتبه اول در کشور را دارد، بیان کرد: باید فرهنگ سازی شود و نقش رسانه ها در مدیریت حوادث و فرهنگ سازی برای پیشگیری از این حوادث بسیار مؤثر است.

کاووسی اضافه کرد: دو نشان بزرگی جمعیت هلال احمر مردمی بودن و خدمت صادقانه می باشد که سبب ماندگاری آن شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته هلال احمر در استان گفت: یکی از برنامه های مهمی که تا پایان این ماه در استان رقم خواهد خورد میزبانی از رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواهد بود که در پی این سفر پروژه های زیادی در استان افتتاح می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در هفته هلال احمر با 40 عنوان برنامه با اعتبار 45 میلیارد تومان در استان اجرا خواهد شد.

کاووسی تصریح کرد: افتتاح پایگاه بند دره بیرجند به عنوان نخستین پایگاه کوهستانی استان در طی هفته هلال احمر انجام می شود.

وی اجرای طرح بزرگ آبرسانی به دو روستای کلاته بلوچ و برقله از توابع شهرستان سربیشه با حفر چاه و لوله گذاری بیش از 5 هزار متر، اجرای طرح نذر آب در نهبندان با توزیع 15 هزار لیتر آب،  آبرسانی به روستای هیرد در نهبندان، توسعه و تجهیز بانک امانات هلال احمر، اعزام کاروان سلامت در سه شهرستان قاین نهبندان و فردوس، افتتاح سه پروژه در آب گرم معدنی فردوس شامل افتتاح دو سوئیت 300 متری، فضای تفریحی وفضای رستوران و پذیرایی در محوطه آب گرم، افتتاح سایت مخابراتی شاسکوه و اجرای بیش از 100 مانور را از دیگر پروژه ها و برنامه های هفته هلال احمر در استان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه پروژه تصفیه خانه فاضلاب مجتمع آب معدنی فردوس برای استفاده بهینه از آب و آبیاری فضای سبز این منطقه افتتاح می شود.

کاووسی با اشاره به شعار امسال هفته هلال احمر به عنوان هلال نشان امید گفت: این شعار در راستای امیدآفرینی در جامعه به ویژه در بین جوانان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه 16 پروژه هلال احمر در سطح استان در حال تکمیل شدن است، بیان داشت: تاکنون برای سه پروژه از این پروژه ها 35 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین امسال 20 میلیارد تومان برای پروژه ساختمان ستادی هلال احمر در مرکز استان اختصاص یافته است.

کاووسی از جذب 73 نجاتگر و ایثارگر در بدنه هلال احمر استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: جذب این تعداد نیرو در تاریخ هلال احمر خراسان بزرگ بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/69027

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185713

مهمترین اخبار ایران و جهان: