نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 09:56

زمستان در بهار؛ دمای هوا در اکثر نقاط کرمانشاه به زیر صفر رسید

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شب گذشته در اکثر نقاط استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردیم.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شب گذشته در اکثر نقاط استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردیم، اما هوای سردی را که در حال حاضر در جو منطقه داریم همچنان تا ۲۴ ساعت آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوا در بامداد فردا، یکشنبه در مناطق معتدل استان به یک تا سه درجه و در مناطق سردسیر به سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: صبح روز سیزده‌بدر، هوا سرد است و همچنان تا نزدیک ظهر سرمای هوا را خواهیم داشت، ولی در مقایسه با امروز هوای فردا بین یک تا سه درجه سانتیگرد گرم‌تر از امروز خواهد بود و در واقع بعدازظهر فردا هوای بهاری را در سطح استان خواهیم داشت.

وی افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه، شرایط پایداری را در سطح استان تجربه می‌کنیم و طی این مدت روند افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر مهمترین پدیده‌های قابل ذکر در جو استان خواهد بود.

حق‌پرست یادآور شد: از بامداد روز دوشنبه از سرمای هوا کاسته خواهد شد، اما همچنان در پاره‌ای از نقاط به‌خصوص در مناطق سرد و معتدل شاهد کاهش دما به کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ادامه هفته؛ در روزهای پنجشنبه و جمعه با تضعیف شرایط پایدار علاوه بر توقف روند افزایشی دما، ابرناکی آسمان و وزش باد ممکن است که در بعضی ساعات از روز پنجشنبه مجدد شاهد رگبارهای پراکنده‌ای در پاره‌ای از نقاط از سطح استان باشیم.

وی دمای هوای شهر کرمانشاه را طی ۲۴ گذشته بین حداقل ۲ درجه زیر صفر و حداکثر ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این بازده زمانی کوزران با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و پس از آن گواور، کرند، گهواره و ماهیدشت با ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به‌عنوان سردترین نقاط استان و خسروی با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین نقاط استان ثبت شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1120513

مهمترین اخبار ایران و جهان: