نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 14:52

امام جمعه خلخال: روز جمهوری اسلامی روز رهایی از چنگال مستبدان و مستکبران است

امام جمعه خلخال گفت : روز جمهوری اسلامی روز عید واقعی ملت ایران و رهایی از چنگال مستبدان و مستکبران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم اسدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلخال ضمن تبریک روز ۱۲ فروردین «روز جمهوری اسلامی» اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین  به‌عنوان اصلی‌ترین عید ملت ایران در رهایی از چنگال مستکبرین  است.

وی یکی از مطالبات مردم شهرستان خلخال را، تکمیل جاده خلخال -کلور- درام دانست و افزود: اکنون به لحاظ نبود اعتبارات، قطعه اول جاده خلخال کلور درام تعطیل است و در قطعه دو نیز پیمانکار ۲۵ میلیارد تومان مطالبه دارد که در صورت عدم پرداخت و عدم تزریق پول به پیمانکار قطعاً این قطعه نیز تعطیل خواهد شد و از دولت و مسئولین استانی انتظار می‌رود در تکمیل قطعات یک و دو همت لازم را به‌کارگیرند.

امام‌جمعه خلخال به تلاش دولت ابراهیم رئیسی اشاره و گفت: خروجی کارها و فعالیت‌ها  به‌اندازه تلاش شبانه‌روزی دولت نیست.

وی تصریح کرد: توقع لازم در مردم برای تکمیل جاده و اعتبارات دولتی از سوی دولت ایجادشده و اکنون مردم یکی از اصلی‌ترین مطالبات را تکمیل طرح‌ها در شهرستان می‌دانند. انتظار و توقع ما از استاندار اردبیل بالاتر است و  مدیرکل محترم راه نیز باید در تکمیل طرح خلخال کلور درام با جدیت و جهادی وارد عمل شوند.

اسدی به فرهنگ والای مردم خلخال اشاره و تأکید کرد: در حفظ طبیعت کوشا باشیم و حرکت‌های مانند بدحجابی، سگ بازی و حرکات غیرمنطقی در شأن مردم شهرستان خلخال نیست و قطعاً مردم با توجه به فرهنگ والای دینی و محلی منطقه و چارچوب‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در حفظ فرهنگ والای ایران اسلامی تلاش خواهند کرد.

وی به فرهنگ‌های نوروزی مردم شهرستان اشاره و تشریح کرد: مردم در روز طبیعت تلاش خواهند کرد که طبیعت را حفظ و بعضی از عادات غلط و غیرمنطقی را نشر ندهند و ضروری است مردم در حفظ و نگهداشت منابع طبیعی و عرصه‌های زیستی جدیت داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال فرهنگ دیرین مردم را متأثر از اخلاق و آداب حضرت آیت‌الله یکتایی، ملا محقق‌ها و الشریفی‌­ها عنوان کرد و گفت: سعی کنیم فرهنگ خلخال را ارتقا بخشیم.

 انتهای پیام /۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119513

مهمترین اخبار ایران و جهان: