نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 14:02

معلمان در راستای رسالت انبیاء گام برمی‌دارند/ مطهری الگوی اخلاق

سمنان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه معلمان در راستای رسالت انبیاء گام برمی‌دارند، گفت: باید کسانی مانند شهید مطهری که اسوه اخلاق اسلامی هستند، الگو قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رضایی، ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در جمع پایوران و سربازان تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان با بیان اینکه تعظیم مقام استاد و معلمان و هر فردی که در وادی تعلیم و تربیت تلاش می‌کند، قابل ستایش و احترام است، بیان کرد: در بیان جایگاه مقام معلمان همین بس که این افراد در راستای رسالت انبیا و پیامبران و تعلیم و تربیت انسان‌ها قدم بر می‌دارند و این افتخار و توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی گفت: شاید از خود پرسیده باشید چگونه است که برخی افراد زندگی و شخصیتشان به گونه‌ای است که هرگز از یاد نمی‌روند لذا قطعاً رمزی در جاودانگی این موضوع نهفته است؛ باید در پاسخ گفت انسان‌هایی که در راه خدا قدم بر می‌دارند و همه هم و غمشان این است که خدا را از خود راضی نگه دارند و از دین مبین اسلام حمایت کنند و حاضر باشند جان بدهند و تسلیم دشمن خدا و دین نشوند؛ اینها همواره ماندگارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره فضائل اخلاقی شهید مرتضی مطهری گفت: نوکری پدر و مادر و اخلاص و جهاد در راه خدا و جلب رضایت خدا از جمله برجستگی‌های اخلاقی شهید مطهری است و اینها سبب شد خداوند متعال به او عزت دهد.

رضایی بیان کرد: از دیگر رموز موفقیت شهید مطهری توسل ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود؛ می‌گویند وقتی ایشان مصائب اهل بیت را می‌شنیدند و در مجلس عزای امامان حاضر می‌شدند با تمام وجود می‌گریستند.

وی به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر اموری که همواره شهید مطهری در هر کجا که بودند به آن اهتمام ویژه داشتند نماز اول وقت بود و همسر ایشان عنوان کرده‌اند شهید مطهری به نماز بسیار توجه داشتند و همواره آداب نماز را رعایت می‌کردند و هر گاه می‌خواستند نماز اقامه کنند لباس می‌پوشیدند و عطر می‌زدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: برخی می‌گویند شهدایی همچون شهید مطهری دست نیافتنی هستند؛ نه اینگونه نیست ایشان و دیگر شهدا همچون سردار قاسم سلیمانی‌ها مثل ما انسان بودند و اما فرقشان با ما این است که آنها خود را مقید به رعایت اخلاق دینی و اسلامی و عمل به فرایض آن می‌دانستند و ما نیز به عنوان ادامه دهنده‌های راه آنها باید رفتار و کردار و اخلاقیات آنها را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

رضایی در خاتمه صحبت‌های خود بیان کرد: اگر می‌خواهیم خداوند به ما نیز عزت دهد و در دنیا و آخرت عاقبت به خیر باشیم باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191857

مهمترین اخبار ایران و جهان: