نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 14:05

افزایش 25 درصدی سهمیه اشتغال استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سهمیه اشتغال استان بوشهر در سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر بوده و امسال بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۳۴۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی و ۲۳ هزار واحد کارگری در استان بوشهر داریم که تلاش می‌شود بهترین و بیشترین خدمات به این جامعه ارائه شود.
 
وی افزود: رسیدگی به 3 هزار و ۴۰۰ پرونده حل اختلاف بین کارگر و کارفرما و 4 تا 5 هزار پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در دستور کار قرار دارد. ۱۴ تشکل صنفی کارگری در این منطقه تشکیل شده و از کارفرمایان نیز خواسته‌ایم که تشکل خود را تعیین کنند.
 
این مقام مسئول از توانمندسازی نیروی متخصص و ماهر شرکت‌های صنعتی استان با همکاری آموزش فنی و  حرفه‌ای خبر داد و اعلام داشت: تامین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد. سهمیه اشتغال استان بوشهر در سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر بوده و امسال بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.
 
این مقام مذکور اضافه داشت: فقط ۳۲ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش تحصیل می‌کنند که باید این آمار با فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت مهارت آموزی، افزایش یابد.
 
پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125157

مهمترین اخبار ایران و جهان: