نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 11:13

۱۰ هزار راس دام با پویش شهر همدل در مازندران قربانی می شود

ساری- دبیرستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران گفت: امسال همزمان با میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ۱۰ هزار و ۴۰۰ راس دام قربانی و بین نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام میکائیل محمد پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پویش سراسری و مردم شهر همدل، هر محله‌یک قربانی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، آن را فرصتی برای خدمت و کارهای خیر و خداپسندانه بیان کرد و گفت: ستاد مردمی پویش شهر همدل استان مازندران برای دومین سال درنظر دارد با کمک مردم این طرح بزرگ را در استان اجرا کند.

وی افزود: این پویش برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است و مردم محله با محوریت مسجد و با همت گروه جهادی، مرکز نیکوکاری و غیره، کمک‌ها، هدایا و نذورات را جمع آوری می‌کنند و اقدام به قربانی و توزیع بین نیازمندان می‌کنند.

وی گفت: این طرح کاملاً مردمی است و مردم خانه به خانه و کوچه به کوچه را با نام امام حسن مجتبی (ع) عطرآگین می‌کنند و در سال قبل سه هزار رأس دام به کمک مردم در محلات قربانی شد و ۷۰ هزار خانوار از آن بهره مند شدند.

حجت الاسلام محمدپور یادآور شد: امسال به یاد شهدای استان بنا داریم ۱۰ هزار و ۴۰۰ رأس قربانی داشته باشیم و مردم محلات به نیت تعجیل در فرج حضرت امام عصر (عج) و نیت‌های خیر، طرح هر محله یک قربانی را اجرا خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117257

مهمترین اخبار ایران و جهان: