نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 19:14

تولیدکننده کفش دست‌دوز: دولت حمایت کند تا محصولات باکیفیت ایرانی را صادر کنیم

یک تولیدکننده باسابقه کفش دست‌دوز گفت: تولید در سال «رشد تولید» باید از تقاضای بازار داخلی پیشی گیرد و با حمایت‌های دولتی محصولات باکیفیت ایرانی صادر شود.

نورالله حدادی، تولیدکننده باسابقه کفش دست‌دوز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «رشد تولید و مهار تورم» اظهار کرد: وضع بازار کفش هر ساله در برخی مناسبت‌ها نظیر روزهای قبل از بازگشایی مدارس، عید نوروز و سایر اعیاد کمی بهتر می‌شود؛ اما این بخش با مشکلات مواجه است که باید برای آن تدبیر شود.

وی تصریح کرد: شرایط بازار به‌ویژه در کفش‌های دست‌دوز که قیمت بالاتری دارند، همچنان در رکود قرار دارد و تولیدکنندگان امیدوارند امسال با تحقق شعار رهبری مبنی بر رشد تولید، این حوزه هم کمی جان بگیرد.

این تولیدکننده باسابقه کفش دست‌دوز ادامه داد: بسته‌های حمایتی باید برای تولید داخلی تعریف شود؛ در کنار آن، سیاست‌های ارزی دولت خیلی در رونق بازار نقش مستقیم و مهمی دارد و باید تعرفه واردات اصلاح شود.

حدادی ادامه داد: بازار کفش هنوز در شرایط فعلی اقتصادی کشور در رکود قرار دارد و تحولی در آن ایجاد نشده است؛ تحول در این بخش، منوط به جلوگیری از واردات بی‌رویه کفش‌های چینی است.

وی با تأکید بر اینکه بازار فروش ویژه مدارس یا عید نوروز در حقیقت نوعی بازار خرده‌فروشی به شمار می‌رود و نقش تکان‌دهنده‌ای بر ایجاد تحول در بازار ندارد، گفت: به خاطر انباشت کیف و کفش در تولیدی‌ها، مشکلی در بحث توزیع و عرضه در بازار نداریم؛ اما باید تقاضا برای خرید افزایش یابد.

این تولیدکننده باسابقه کفش دست‌دوز اضافه کرد: عرضه و تقاضا هم‌اکنون در شرایط متعال و مساوی قرار دارد و در این شرایط، رشد موجود در حوزه تولید خیلی ملموس نمی‌شود.

حدادی بیان کرد: باید به سمتی برویم که تولید از تقاضای بازار داخلی پیشی گیرد و از طرفی، با حمایت‌های دولتی بتوانیم محصولات باکیفیت خود را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ۳۰ درصدی را در آستانه نوروز در بخش کیف و کفش در بازار شاهد بودیم، تصریح کرد: مشکلات تولید همچنان وجود دارد و این افزایش قیمت هم در ارتباط با این موضوع است که مواد اولیه خیلی گران‌تر از سال‌های گذشته بود.

این تولیدکننده باسابقه کفش دست‌دوز با تأکید بر اینکه دست‌فروشان مترو یا خیابان‌های اطراف شهر به فروشندگان کالاهای چینی تبدیل شده‌اند و این پدیده به تولید داخلی لطمه می‌زند، افزود: این پدیده معلول علت‌هایی است که باید به آن توجه کرد. مسؤولان مقصر هستند که نتوانستند اقتصاد کشور را هدایت و ساماندهی کنند و تولید را در مسیری هدایت کنیم که گردش کار در داخل کشورمان صورت گیرد و تولید اشتغال‌زا باشد.

حدادی فعالیت دست‌فروشی را ترفندی از سوی کشورهای بیگانه با زمینه‌های داخلی برای فروش کالاهای بی‌کیفیت وارداتی دانست و گفت: عدم مدیریت صحیح اقتصاد کشور و ساماندهی آن نیز به این مسأله دامن زده است و مردم متأسفانه این خریدها را بیشتر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: جوانان ما که می‌توانند در کارخانجات کار و نقش مفیدی ایفا کنند، امروز دست‌فروشی می‌کنند و عامل فروش تولیدکنندگان خارجی شده‌اند و این مسأله در سال «رشد تولید» باید اصلاح شود.

این تولیدکننده باسابقه کفش دست‌دوز تصریح کرد: امروز دست‌فروشان، اجناس کشورهای دیگر را در محل‌های مختلف شهرها توزیع می‌کنند و این خیلی جای تأسف دارد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133913

مهمترین اخبار ایران و جهان: