نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 20:55

لزوم مهیا شدن زمینه رشد و بالندگی استعدادهای نوجوانان/ برای ماندگاری زبان بومی خود بکوشیم

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم مهیا شدن زمینه رشد و بالندگی استعدادهای نسل جوان، گفت: همه افراد باید برای ماندگاری لهجه و زبان بومی خود بکوشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، کاظم نظری امشب در آئین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره های بومی و محلی باعث ارتقا و اعتلای بیشتر فرهنگ بومی آن مناطق می شود و برگزاری این جشنواره ها در رده سنی نونهالان و نوجوانان بسیار ارزشمند و فاخر است.

وی افزود: برگزاری رویداد بومی محلی نوجوان مازنی در نخستین تجربه خود توانست نویدبخش روزهای خوب در آینده باشد همچنین این رویداد برای نخستین بار در کشور برگزار شده است و باید استان های دیگر کشور از مازندران به عنوان الگو و پایلوت بهره مناسب گیرند.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استعدادهای بسیار خوب و قدرتمندی در کشورمان ایران اسلامی وجود دارند که لازم است شناسایی و بارور شوند.

نظری با اعلام اینکه باید نسل جوان به ایران آباد و وطن زیبای خود افتخار کند و با افتخار زبان، لهجه، آداب و رسوم بومی و محلی مناطق خود را فراگیرد، یادآور شد: با برگزاری جشنواره های بومی و محلی شاهد معرفی استعدادهای پنهان و نهفته به جامعه هنری و فرهنگی کشور خواهیم بود تا بیشتر بتوان از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید زمینه شناسایی، رشد و بالندگی استعدادهای بومی و محلی مناطق کشور در بین نسل نونهالان، نوجوان و جوان مهیا شود، خاطرنشان کرد: لازم است مسؤولان فرهنگی و هنری اهتمام ویژه به خرج دهند و دست به شناسایی و رشد استعدادهای بالقوه و مهیا کردن شرایط بالفعل شدن آنها را فراهم کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شاهد برگزاری جشنواره های متعدد بومی و محلی در استان های مختلف کشور باشیم، گفت: از نزدیک شاهد مراحل مختلف و روند برگزاری نخستین جشنواره بومی و محلی نوجوان مازنی بودم که آثار بسیار زیبا، ارزشمند و قدرتمند از سوی دانش آموزان راهی جشنواره شده است.

نظری مازندران را استان علم پرور و مهد هنر و فرهنگ دانست و بیان کرد: باید بیشتر از گذشته آثار بومی، محلی و منطقه ای از سوی مسؤولان حمایت شوند.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه هر روز شاهد این هستیم که لهجه و زبان بومی و محلی مناطق مختلف بیشتر از گذشته در خطر فراموشی هستند و همه ما وظیفه داریم زبان و لهجه مادری خود را احیا کرده و از فراموشی نجات دهیم تا نسل های آینده بدانند چه گوهر ارزشمند و ارزنده ای با تلاش و کوشش به آنها منتقل شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170713

مهمترین اخبار ایران و جهان: