نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 18:17

ساختمان پردیس دانشکده فنی خوی تکمیل می شود

ارومیه- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور تکمیل ساختمان پردیس دانشکده فنی خوی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشکده فنی خوی اظهار کرد: مشکلات و مسائل ساختمان دانشکده فنی خوی و همچنین مشکلات صنفی دانشجویان این دانشکده در وزارت علوم‌بررسی و تا مهر ماه به حداقل خواهد رسید.

وی از پیگیری تکمیل ساختمان پردیس دانشکده فنی خوی هم خبر داد و افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان برای حمایت از این طرح ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی افزود: با استاندار صحبت می‌شود تا در تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور تکمیل این طرح در اولویت قرار بگیرد و ما هم در سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهیم کرد تا تخصیص‌های لازم صورت بگیرد و این طرح در کمترین زمان به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی نیز در این نشست با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی شهرستان خوی بر ضرورت توسعه عدالت علمی تاکید کرد.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر ضرورت توجه ویژه به شهرستان در آمایش سرزمینی حوزه علوم و تحقیقات تصریح کرد: افزایش رشته‌های فنی و پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های خوی باید در اولویت قرار گیرد

ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی هم در این نشست برضرورت توجه وزارت علوم برای تکمیل زیر ساخت‌های علمی و توسعه فضاهای آموزشی دانشگاهی و جبران خسارات ناشی از زلزله به مرکز آموزش عالی تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای سفر به خوی به ساختمان دانشکده فنی خسارت دیده از زلزله خوی رفت و مشکلات این واحد را بررسی کرد.

وی سپس با حضور در ساختمان نیمه تمام پردیس دانشکده فنی خوی مشکلات این واحد نیمه تمام را نیز بررسی کرد ساختمانی که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به علت فقدان اعتبارات نیمه تمام مانده است.

همچنین نشست بررسی مشکلات حوزه دانشگاهی خوی با حضور مسئولان شهرستان از دیگر برنامه‌های وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به خوی بود.

زلفی گل در این نشست از اختصاص زمین مناسب برای ایجاد مرکز فناوری دانشکده فنی خوی خبر داد.

زلفی گل در بدو ورود به خوی با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سومین روز سفر خود به آذربایجان غربی برای بررسی مشکلات این حوزه به شهرستان خوی سفر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172613

مهمترین اخبار ایران و جهان: