نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 13:04

جاذبه‌های بیابان لوت و کلوت‌های شهداد در صدر بازدید گردشگران این بخش

نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش شهداد گفت: بیشترین بازدیدهای جاذبه‌های بخش شهداد به ترتیب متعلق به جاذبه‌های بیابان لوت و کلوت‌ها، جنگل نبکا، آسیاب آبی، آب انبار محمد تقی، شهر قدیم شهداد و کاروانسرای شفیع‌آباد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت ابراهیمی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع مسافران نوروزی که به بخش شهداد کرمان از ۲۸اسفند ماه سال گذشته تا پنج فروردین ماه سال جاری سفر کرده‌اند، تعداد ۳ هزار و ۲۷۷ نفر در واحدهای بوم‌گردی و هتل پایاب و تعداد ۴۰۳ نفر هم در مدارس و مراکز آموزش و پرورش اقامت کرده‌اند.

نماینده میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در بخش شهداد بیان داشت: بیشترین بازدیدهای جاذبه‌های این بخش به ترتیب متعلق به جاذبه‌های بیابان لوت و کلوت‌ها، جنگل نبکا، آسیاب آبی، آب انبار محمد تقی، شهر قدیم شهداد و کاروانسرای شفیع‌آباد است.

 وی با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز تصریح کرد: تعدادی از مسافران نوروزی که زیارت ضریح مطهر حضرت امام‌زاده زید(ع) را در برنامه سفر خود دارند، از برنامه‌های لحظه افطار این مرقد مطهر استفاده می‌کنند.

ابراهیمی‌زاده ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی در آب انبار حاج محمدتقی به‌عنوان زیباترین و مدورترین آب انبار استان و همچنین کاروانسرای شفیع آباد با همکاری جوامع محلی و توزیع بروشورهای جاذبه‌های شهداد در ورودی این بخش با همکاری جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌هایی است که در شهداد در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کویر شهداد، اثری جهانی است از همه مسافران و مهمان‌های نوروزی درخواست می‌شود در حفاظت از این اثر کوشاتر باشند و زباله‌های تولید شده را همراه خود ببرند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112257

مهمترین اخبار ایران و جهان: