نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:02

نهادهای متولی عفاف و حجاب وظایفشان را به درستی انجام دهند

کرج- امام جمعه کرج گفت: نهادهای ذی‌ربط در حوزه عفاف و حجاب باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه امام خمینی (ره) معلمان را چشم و چراغ ملت می‌دانستند، اظهار کرد: معلمان باید به جهاد تبیین بپردازند همانگونه که شهید مطهری یکی از افراد بی‌نظیر در جهاد تبیین بود.

وی بیان کرد: شهید مطهری با دقت شبهات فکری، عقیدتی و فلسفی را شناسایی و با استفاده از فرهنگ قرآن و عترت پاسخ می‌داد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: شهید مطهری به صراحت در برابر تفکرات کمونیستی و لیبرالیستی ایستادند و عالمانه این مباحث را نقد و بی اعتبار کردند.

وی یکی از توطئه‌های استعماری را که از دوران مشروطه برجای مانده تعلیم افراد روشنفکری دانست که با بیان، رفتار و قلم، سیاست‌های استعماری اسلام‌زدایی را در ایران هدایت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: در بین این افراد که روحانی نیز بود و در سال‌های پس از انقلاب هم هستند و بودند، دیدیم که شهید مطهری چهره واقعی این افراد را روشن کرد و امروز جای این نوع جهاد تبیین در کشور خالی است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب برای پیشرفت و تمدن سازی افزود: در این مسیر اول باید تربیت نسل مؤمن و انقلابی را بر محور مبتنی بر ارزشهای انقلاب داشت.

امام جمعه کرج یادآور شد: غفلت‌های سال‌های گذشته را با احیای دانشگاه فرهنگیان و معلم تراز که کم داریم، باید جبران کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: جایگاه معلم مورد طمع دشمن است و در قضایای اخیر مشخص شد چگونه قصد داشتند جلوی کارایی و رشد مجموعه آموزش و پرورش را بگیرند.

آیت الله حسینی‌همدانی یادآور شد: همچنین برای دانش‌آموز و معلم مساله درست می‌کنند و با اسنادی مانند ۲۰۳۰ تا تعلیم و تربیت را از بین ببرند، اما نقش و جایگاه معلم بر کسی پوشیده نیست چراکه آینده نسل امروز دست معلمان است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: معلمان نقش یک سوزن‌بان را دارند که مرگ و زندگی کاروان در دستان آنان است.

امام جمعه کرج تاکید کرد: باید مطالبات صنفی قشر معلم مورد توجه قرار گیرد چرا که در کیفی شدن فعالیت آنان مؤثر است.

وی با بیان اینکه نهادهای ذی‌ربط در حوزه عفاف و حجاب باید وظایف خود را به دقت انجام دهند، گفت: بعضی وقت‌ها در استان البرز برخی از حرکت‌ها است که معلوم می‌شود دستگاه مربوطه غافل بوده برای بار چندم گفته می‌شود که نزد شهدا و آل محمد (ص) شرمنده خواهید بود که اگر توان انجام این کار را داشته باشید و انجام ندهید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تهدید نسل برای آینده ایران اسلامی را خطر جدی خواند و گفت: برای مقابله با این توطئه دشمنان رجوع به قرآن کریم است تا در زمینه اهمیت فرزندآوری و جمعیت آگاهی بیشتری یابیم.

وی متذکر شد: یکی از مطالب و استدلال‌ها در این زمینه آن است که با توجه به منابع کم نباید جمعیت افزایش یابد در حالی که با رجوع به قرآن در می‌یابیم این تفکر مربوط به دوران جاهلیت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173857

مهمترین اخبار ایران و جهان: