نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:18

بررسی راه‌های تقویت تولیدات فرهنگی و هنری در سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از اجرای طرح مشترک پژوهشی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد و گفت: در این طرح پژوهشی، راه‌های ایجاد تولیدات فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت فناوری ICT و IT در استان سمنان بررسی و نتایج آن مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان صبح امروز به خبرنگاران گفت: در پژوهش بررسی راه‌های ایجاد تولیدات فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت فناوری ICT و IT در استان سمنان، با توجه به ضرورت پرداختن به بحث محتوای فضای مجازی، درصدد احصای ویژگی‌ها و مؤلفه‌های تولید و انتشار محتوا در حوزه فضای مجازی با توجه به ظرفیت it و ict هستیم.

وی با بیان اینکه در این طرح پژوهشی نظرات یک هزار نفر از فعالان فضای مجازی در استان سمنان جمع‌آوری و تحلیل می‌شود، ادامه داد: بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر تمایل و علایق افراد به محصولات فرهنگی از طریق شبکه‌های محصولات (فرهنگی) در تلگرام یا اینستاگرام از جمله اهداف اصلی این طرح پژوهشی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: استخراج اطلاعات مفید از متن نظرات کاربران و خریداران محصولات فرهنگی با استفاده از تکنیک‌های نظرکاوی در مورد محصولات فرهنگی، طبقه‌بندی نظرات کاربران و خریداران، تحلیل محتوای نظرات کاربران در مورد محصولات فرهنگی، بررسی و شناخت تأثیر نگرش نسبت به شبکه‌های اجتماعی بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی از طریق شبکه‌های اجتماعی استان، بررسی و شناخت تأثیر محتوای درک شده محصولات فرهنگی بر تمایل به پذیرش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی از دیگر اهداف مدنظر در این طرح پژوهشی است.

منصفی‌راد گفت: بررسی و شناخت تأثیر شهرت و اعتبار فروشنده بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی از طریق شبکه‌های اجتماعی، بررسی و شناخت تأثیر اعتماد بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی و بررسی و شناخت تأثیر سرعت در شبکه‌های اجتماعی بر تمایل به پذیرش محصولات فرهنگی از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین بررسی ویژگی‌ها و استانداردهای تولید محتوای محصولات فرهنگی در فضای مجازی، تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از جمله سایر اهداف اجرای این طرح پژوهشی است.

وی افزود: در این طرح پژوهشی و تحقیقی، مسأله اصلی، کشف اقلام و محصـولات فرهنـگ مجـازی است که ‌احتمالا از داده‌های کاربران فناوری رسانه‌های اجتماعی قابل استخراج است، این موضوع تاکنون در ابعاد مختلف سبک زندگی مجازی مشخص نبوده و قصـد آن اسـت در نتایج اصلی تحقیق، پاسخ آن به تفصیل روشن شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128757

مهمترین اخبار ایران و جهان: