نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 17:54

۱۱۰ هزار اصله نهال در نهالستان حسن آباد دامغان تولید شد

دامغان- رئیس اداره منابع طبیعی دامغان از تولید ۱۱۰ هزار اصله نهال در نهالستان بیابانی حسن آباد این شهرستان خبر داد و گفت: نهال‌های تولیدی این مراکز در جلوگیری از هجوم شن‌های روان موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عباسی راد عصر یک شنبه در حاشیه بازدید از نهالستان بیابانی حسن آباد دامغان ضمن بیان اینکه سالانه طی بازه چهار ساله می‌بایست یک میلیارد درخت کاشته شود، ابراز داشت: سهم استان سمنان از این بین ۱۰ میلیون اصله نهال یعنی سالانه دو میلیون و۵۰۰ هزار اصله نهال است.

وی ضمن بیان اینکه بر اساس این طرح کشوری نهالستان بیابانی حسن آباد طی سال جاری ۱۱۰ هزار اصله نهال برای کاشت تولید کرده است، افزود: از این تعداد ۱۰۰ هزار اصله سنجد و مابقی توت را در بر دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه علاوه بر درختان فوق نهال‌های ویژه نواحی بیابانی نیز تولید می‌شود، ابراز داشت: ۳۵ هزار نهال گلدانی تاغ و آتریپلکس نیز در این مرکز تولید شده است.

عباسی راد از تولید ۵۰۰ هزار نهال ریشه‌ای تاغ نیز در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: هدف از تولید و کاشت این گونه نهال‌ها تثبیت خاک، جلوگیری از ورود شن‌های روان به روستاهای حاشیه کویر و مزارع و پیشگیری از بروز خسارات در زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه تأسیس نهالستان حسن آباد به سال ۱۴۵۴ بر می‌گردد، اضافه کرد: درختان گز، تاغ، اسکمبیل، قره داغ، آتریپلکس و غیره در این مرکز تولید می‌شود که به استفاده شهرهای کویری استان و سایر استان‌های همجوار می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178557

مهمترین اخبار ایران و جهان: