نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 12:59

آلمان سامانه پاتریوت به اوکراین ارسال کرد

رسانه های آلمانی گزارش کردند که برلین برای اولین بار هفته گذشته یک سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش وب سایت دولت آلمان، ارتش اوکراین هفته گذشته یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت از آلمان دریافت کرده است.

وبگاه «کی یف پست» گزارش کرد، برلین که برای اولین بار سامانه پاتریوت به اوکراین ارسال کرده است، علاوه بر این سامانه، 16 کامیون زرهی «زیترو» مرسدس بنز به اوکراین ارسال کرد و مجموع خودروهای ارسالی به کی یف را به 76 رساند.

در ماه ژانویه، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان متعهد شد که یک باتری کامل پاتریوت به اوکراین بدهد که عموماً از چهار تا هشت واحد تشکیل شده است که هر واحد چهار موشک دارد.

ایالات متحده آمریکا نیز متعهد شد دو باتری پاتریوت به اوکراین بدهد و در اواخر ماه مارس در اوکلاهما، آموزش 65 نظامی اوکراینی برای استفاده از این سامانه را تکمیل کرد. هلند نیز متعهد شده است دو سامانه پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد.

طبق این گزارش، «ام آی ام-104 پاتریوت» یک سامانه موشکی سطح به هوا است و اولین سیستمی است که توسط ارتش ایالات متحده و چندین متحد ناتو استفاده می شود.

این خبر در حالی منتشر شده است، شبکه ان بی سی و دیگر رسانه های آمریکایی اخیراً به نقل از اسناد فاش شده پنتاگون گزارش کردند که ارتش اوکراین در مبارزه با نیروهای روسیه دچار ضعف شدید شده اند و هشدار دادند که احتمالاً تا ماه می، موشک های پدافند هوایی مهم اوکراین به اتمام خواهد رسید.

در اواخر ماه مارس «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور به 20 سامانه دفاع موشکی پاتریوت نیاز دارد اما تاکنون هیچ کدام از آنها را دریافت نکرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159557

مهمترین اخبار ایران و جهان: