نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:08

استقبال یک هزار دانش‌آموز دهه هشتادی در قوچان از اعتکاف رمضانیه

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قوچان از برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی توسط گروه‌های جهادی با حضور یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر دبیرستان‌های این شهرستان هم‌زمان با روزهای پایانی ماه رمضان به مدت سه روز در هفت مسجد خبر داد.

شهرام حسن‌آبادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در این شهرستان اظهار کرد: گروه‌های جهادی همیشه پای‌کار بوده و در ایام ماه مبارک رمضان در کنار تهیه بسته‌های معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند یا فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاها این بار به دنبال برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در سطح مساجد شهری برآمدند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این اعتکاف هفت مسجد پیش‌بینی‌شده بود، گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وظیفه ثبت‌نام و سازمان‌دهی شرکت‌کنندگان را بر عهده داشت که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌نام انجام شد و درنهایت یک هزار دانش‌آموز در این مراسم معنوی حضور پیدا کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قوچان بابیان این موضوع که مراسم اعتکاف دانش‌آموزی ایام ماه مبارک رمضان همه‌ساله در این شهرستان برگزارشده اما دو سال اخیر گروه‌های جهادی نیز پای‌کار آمدند، تصریح کرد: استقبال دانش‌آموزان همه‌ساله حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر بود اما امسال برای اولین بار در روزهای پایانی ماه رمضان حدود ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز پسر به مدت سه روز در هفت مسجد شهر معتکف شدند.

حسن‌آبادی با یادآوری اینکه علاوه بر سپاه و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، آموزش‌وپرورش نیز پای‌کار آمده بود، بیان کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این مراسم معنوی اجرای یک کار تربیتی بود و علاوه بر برنامه‌های مذهبی و راز و نیاز باخدا در شب‌های ماه مبارک رمضان، محتوای ورزشی و فرهنگی شامل سبک زندگی، احکام، عفاف و حجاب و... نیز ویژه شرکت‌کنندگان ارائه شد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159613

مهمترین اخبار ایران و جهان: