نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 14:43

انجام بیش از ۱۵۰۰‌ ماموریت توسط اورژانس چهارمحال و بختیاری در طرح امداد نوروزی

سرپرست مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری از انجام یک‌هزار و ۵۳۶ ماموریت اورژانس ۱۱۵ در طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمود شمسی‌پور گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ۱۴۰۲ کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی چهارمحال و بختیاری به یک‌هزار و ۵۳۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که شامل ۲۶۰ مورد غیرتصادفی، ۳۰۹ مورد تصادفی و ۹۶۷ مورد بیماری بوده است.

سرپرست مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری در تشریح وضعیت مددجویان تصادفی اظهار کرد: درمان در محل ۷۹ نفر و اعزام به مراکز درمانی ۳۲۵ نفر گزارش شده است.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه وضعیت امدادرسانی به مددجویان غیرتصادفی ۲۶۶ نفر درمان در محل و ۷۸۲ نفر اعزام به مراکز درمانی بوده است، افزود: از آغاز اجرای طرح امداد نوروزی تاکنون ۹ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند.

وی ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به ۸۶ بیمار قلبی، ۶۷ بیمار تنفسی و ۲ مورد غرق‌شدگی، بیان داشت: ۱۱۵ نفر نیز با مراجعه به‌ ایستگاه‌های سلامت نوروزی از خدمات درمانی اورژانس بهره‌مند شدند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116413

مهمترین اخبار ایران و جهان: